[Tajfutas] TORUS - Swedish Forest Cup II 9-10. forduló

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2022. Jan. 23., V, 14:56:58 CET

- Tanár bácsi, én készültem.

- Igen? Akkor hogyan sikerült 7 verőhibát összehozni?

- Az úgy volt, hogy ...........

A tavalyi Swedish Forest Cup pályáit újraelemezve feltűnt, hogy a
pályakitűző azoknál a feladatainál, ahol eltolva 1. és 2. futamot is
tervezett, ott ugyanazokat a helyszíneket használta, de másik oldalról
fotózta le a területeket és helyezett ki rájuk pontokat.

Lásd. ezen a linken Skyttorp 1-2:
https://drive.google.com/file/d/1X2Mtax-ZchefUx1QUd-n2dR5sy1E33hx/view?usp=sharing

Erre számítottam, és erre készültem a 9. futamon is. Az elgondolásom
bejött, de arra nem számítottam, hogy vak és világtalan leszek az első
faladatnál.

A feladat első pontja a linken:
https://drive.google.com/file/d/13HUyQoN2u0Be7X5rFCGCaTIdnV9-YhOh/view?usp=sharing

Na, melyik tereptárgy volt az amit csak a visszaellenőrzéskor vettem
észre, de nagyon hiányoltam a megoldás alatt? Hát, a kerítés. Nem csak
látni, hanem nézni is kell.

A feladatok megoldásakor nagyon fontos a fotózási pont meghatározása és
ezt követően egy "zárókő", vagyis biztos pont meghatározása a térképen,
hogy ahhoz képest már lehessen arányosítani a távolságokat, mélységeket.
"Adjatok egy fix pontot, és én kifordítom sarkaiból a világot."
(Arkhimédész)

Az 5. feladat első pontja itt látható:
https://drive.google.com/file/d/1-ARGRwZq1-bx8V2-0LArhuR9YJzQVUGx/view?usp=sharing

A zárókő, amit nem vettem észre a térképen, az a karikában látható,
felsejlő zöld bokorjel.

Holnap van a zárófutam. Győztesként (verseny előtt mindenki esélyes, 0%)
bekerülhetnék összetettben az első 100-ba.

Tavaly a 427. helyen végeztem, jelenleg a 137. vagyok.

Drukkoljatok a magyar csapatnak. A 12. helyen tanyázunk. (Igen, volt pár
nap, amikor az én eredményem is beleszámított az értékelésbe.)

Hamarosan Hungarian TORUS TempO Trophy 2022. (Egész pontosan szerdán)

Gyere, mérd velem össze a tudásodat!

Üdv,

Janó F60+