[Tajfutas] kategória összevonás

Péter Gombkötő oldgombi at gmail.com
2021. Sze. 5., V, 17:20:13 CEST

Sziasztok!
Gerzsonnal egyetértek abban, hogy el kellene felejteni a kategória
összevonásokat, azzal viszont nem, hogy azonos időpontra ne tegyenek több
helyi, megyei versenyt. Érvelésével viszont nem tudok egyetérteni,
cáfolatukkal a saját véleményemet is kifejtem.
A több helyi verseny szerintem nem csökkenti le a létszámokat, sőt azzal,
hogy kevesebb utazással, szállás nélkül elérhetők, növekszik az össz
indulók száma. Mivel ezek regionális rangsorolók, olcsóbbak is a nagy
versenyeknél.
Ezzel ez a téma kivégezve.
A kategória összevonások szerintem egy fennmaradt régi, rossz beidegződés,
amikor még a pálya berajzolásoknál, a verseny értékelésénél nem álltak
rendelkezésre a mai digitális technológiák.
Egy bármilyen rangsoroló verseny rendezésénél a nevezési határidő zárásakor
már készen kell legyenek a pályák, az eddigi előkészítő munkáknál tehát nem
lehet takarékoskodni. A mai nyomtatási technológiáknál szinte mindegy, hogy
egy kategóriának 3 vagy 5, esetleg 7 db térképet nyomtatok ki.
Ugyanez a helyzet a verseny lebonyolításánál, az eredmények értékelésénél.
A mai programoknak mindegy, hogy 8 vagy 10, esetleg 20 vagy 23 kategória
adatait kell bevinni, majd azokat értékelni.
Az egyetlen eset, amikor a költségekkel takarékoskodni lehet, az a díjazás.
Ez egyszerűen megoldható: a kiírásban meg kell adni egy induló létszámot,
ameddig csak a győztes kap díjazást.
És még két érv az összevonások ellen: többször indultam olyan versenyen,
ahol összevonták a (főleg) legidősebb kategóriákat, a késői és helyszíni
nevezésekkel az indulók száma bőven meghaladta a bűvös "ötös" számot. A
benevezett versenyzőnek meg joga van a nevezési díjért abban a kategóriában
indulni, ahova nevezett.
Versenyzői szemmel pedig azt szeretném kifejteni, amit a fiatalabb és
kicsit idősebb rendezők még nem tapasztaltak  Azt, hogy az életkor
növekedésével általában 70 felett (de ez egyéni, hogy mikortól) erősen
csökken a fizikai terhelhetőségünk. Nagyon nem mindegy, hogy 2300 - 80 - X,
vagy 2700 - 120 - Y pályát kapunk.
Kicsit más a helyzet a rövidtávú, szint nélküli városi vagy park
versenyeknél, ott nincsenek ekkora különbségek a fizikai igénybevételnél,
de ott is az a jó megoldás, ha kiírják a kategóriákat, legfeljebb azonos
pályán futnak a legidősebbek, de külön értékelik őket, legfeljebb a
díjazásnál lesz a korábban leírt korlát.
Üdv
Oldgombi

Kéri Gerzson <gfkeri at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. szept. 3., P,
17:59):