[Tajfutas] Sportolj tudatosan az erdőben.

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2021. Aug. 28., Szo, 11:23:39 CEST

    Haľagoš szót nem találtam a szlovák szótárban, vélhetően a magyar
    Hajagos helynevet vették át. Netán ott is éltek valaha magyarok.

    A Pallas lexikon ismeri a Hajagfa kifejezést, amit a Hólyagos mogyoró
    szócikkben fejt ki bővebben. Ez az erdőinkben előforduló mediterrán
    cserje itthon a dunántúli erdőkben gyakori, de felkúszhatott a Jászó
    környéki mészkő plató benapozott ligeteseibe, ahol a töbrök között
    szeretünk igazán tájékozódni.

    Tulajdonképpen ez a közismert cserje adja a Zuppa közelében lévő
    erdőrészlet Hajagos nevét. További részletek a cserjéről:
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Mogyor%C3%B3s_h%C3%B3lyagfa
    <https://hu.wikipedia.org/wiki/Mogyor%C3%B3s_h%C3%B3lyagfa>

    Nem szeretek idegen vizekre evezni, de Kovács Péter felvetésére az
    a tippem, hogy a Hajagos személynév a szó hólyagos jelentését figyelembe
    véve eredetileg a hólyagfoltos, vagyis himlőhelyes jelzőből ered.
    Ld: (Szép a babám, kicsit ragyás / Ő lesz párom, senki nem más
             Illik néki rettenetes / Hogy az arca himlőhelyes)
    Bx