[Tajfutas] Diáktájfutás - nosztalgiázás- kiadatlan térképek 2

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2020. Május. 30., Szo, 16:47:12 CEST

Sziasztok,

Skuló írta, hogy az MTFSZ Diáktájfutás programja hivatalosan véget ért
2009-ben. A program hasznosságát sokan vitatták. Én beleszerettem és még
évekig bonyolítottam eseményeket. A Diáktájfutás kifejezésből lehet,
hogy nem profitált a szövetség, de TÁMOP és más pályázati programokban
számtalan klub hivatkozott rá. Így sok-sok támogatást nyertek el
kelettől-nyugatig, középtől, délig. (15 - 45 millió forint) Akkoriban
vizionáltak 600 fős Tájfutó Akadémiát is.

Mohácsi munkám azért nem került be a Skuló által említett projektbe,
mert a pályázó elfelejtett utazási költségeket beállítani a
költségvetésébe, ezért inkább Budapestről telekocsi rendszerben Lenkei
Ákos és Zsolt valamint Gösswein Csabi támadta le a terepet és készítette
el újra a térképet.

No, de ugorjunk el Drávasztárára. Hogy jut eszébe az embernek egy Isten
háta mögötti helyen térképet készíteni? Én megszállottságból, de a helyi
iskolát -mint sok más egyéb baranyait is- Vásárhelyi Tass cserkészte be.
Ez nekem számtalan éjfélig tartó csevegést eredményezett, feleségemnek
pedig sok rántott szelet elkészítésével járt. Egyszer aztán mondtuk,
hogy eddig, s ne tovább.

Hogyan készül egy iskola vagy település részéről térkép? Kell hozzá
alaptérkép. Ennek beszerzése nagyon egyszerű. Bekopogsz a helyi
önkormányzat ajtaján
<https://www.google.hu/maps/@45.8239922,17.8220992,3a,15y,275.93h,88.28t/data=!3m7!1e1!3m5!1sHeb6ehNE1EHtLZ8VuTndJQ!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DHeb6ehNE1EHtLZ8VuTndJQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D37.26236%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=hu>
és lehetőséget kérsz, hogy az iskola ügyében beszélhess a
polgármesterrel. Kiteríted a lapjaidat (más iskolákról, településekről
készült térképek), közben jár a "csipogód" folyamatosan és ha 20 perc
múlva nincs a fénymásolóban a település 1:2000 belterületi kataszteri
térképe, akkor valamit nagyon rosszul vezettél fel. Ez utóbbi helyzetet
nem ismerem, mert mindig sikerrel jártam. Felragasztod az alaptérképet
és rá a Bandatex fóliát a bakelit lapodra (mint az asztaliteniszezők az
ütőre a borítást) és nekiállsz a javításnak. Hazamész, digitalizálsz és
pályákat tervezel, majd kinyomtatod a térképeket kicsit vastagabb lapra,
pl. 120 gr. A javítást és az eredményét, rajta egy pályával a
mellékletben nézheted meg. (amúgy Bemutató 1-4 és Döntő 1-4 pályák
készültek + váltó)
A rendezés előtti nap Tass megérkezett Bp-ről, felfegyverkezve érmekkel,
oklevelekkel.
Eljött végre a várva várt nap. Hajnaltól szakadó eső. Lőttek az egésznek.
A térképek azóta is bevetésre várnak. Évjárat a térképen.
Egy apró feladvány: Indulj el a rajtból
<https://www.google.hu/maps/@45.8224778,17.8223028,3a,75y,272.28h,97.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sW_hyBsGOl-q5HB9a9-AtaQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu>
és egy rövid (vagy hosszabb) szakaszon ellenőrizd le, hogy aktuális-e
még a térképem. (Kaphatott-e a település EU forrásokat, új játszóteret,
mérleghintákat?)

Következő alkalommal elugrunk Orfűre, a 2007 évi Hungária Kupára.

Ui: bizonyára ismeritek a Spari és Sólyom zöld vagy Kaposvár fekete
vödreit. Azokat is Tass találta ki: 2011 évi Skulónak írt levélrészletem
"Járt nálam Tass és elvitt 6 zöld vödröt tőlem és kaptam cserébe 2
feketét. Jó üzlet volt. --(((("