[Tajfutas] Szájmaszk és/vagy csősál??

Csikós Miklós csem at invitel.hu
2020. Már. 26., Cs, 13:28:41 CET

Sziasztok!

Én annyit tudok a cseppfertőzésről, hogy a levegőben "lebegő" fertőzött
cseppek ránk tapadnak.

Így megtalálhatóak az arcunkon, kezünkön, a ruhánkon, és rajta vannak azokon
a tárgyakon amiket megfogunk - kilincs, áru a boltban, stb.

Ha most ezek a cseppek vagy ezek közül sok , bekerül a nyálkarendszerünkbe,
akkor fertőződünk.

Mi ellen véd a maszk?

Arra, hogy a levegőben lebegő fertőző ködöt ne lélegezzük be közvetlenül.
Ezt tényleges védelem és szerintem használ is. A maszk porózussága határozza
meg, hogy teljesen szűr vagy csak részlegesen, de mindenképp hasznos.

DE!!!

Ha hazamegyünk ,ne felejtsünk el kezet és ARCOT mosni!!! Ne felejtsük el
lemosni vagy fertőtleníteni, amit hazaviszünk!!! (Saját tapasztalat, hogy
élelmiszerboltban egy vásárló eltüsszenti magát, kicsit használja a
zsebkendőjét, majd gondolkodás nélkül válogat a kenyeres pulton.)

Szerintem a maszk használta hasznos, de nem nyújt teljes védelmet.

Üdv.:

Miklós