[Tajfutas] Kódcserék 2

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2020. Jan. 24., P, 11:35:14 CET

Kedves Orsi!

Azért ide írok, és nem csak Neked, mert hátha másoknak is van ilyen
problémája, elnézést, és megértést kérek azoktól, akinek nincs.
Olvastam itt a levelező listán egy szerintem jó írást egy régebben nem
akármilyen eredményeket elérő tájfutótól, aki most már a körülmények miatt
testben kevésbé, de gondolataiban továbbra is lelkesen tájékozódási fut, és
a maga módján, ha tud tesz a tájfutásért. Az írás arról szól, és *nekem
teljesen aktuálisnak tűnik*, hogy -mint Te is, és még jó sokan, én is- *készül
szombatra, az 50 éves ünnepre*, és ennek a külsőségekben is megadja a
módját, *és benne van az elmúlt néhány évtized is, amit éppen ünneplünk.*
Leveleidből viszont úgy tűnik, valamit nagyon félreértettem az írás
elolvasásakor. Azóta sokat töprengek, még éjszaka is felriadok, vajon az
idegsejtcsökkenés jelei ezek? Kérlek, magyarázd el nekem, de lassan,
türelmesen 🙂, mi a gond velem, hogy legközelebb magamtól is megértsem.
Idézem leveled, illetve az ominózus irományt, hogy az elemzéshez kéznél
legyen.

Segítségedet köszönve,
ET

Tőled:

*"Próbáljuk rábeszélni Janót, hogy blogoljon, és akkor csak az olvassa el a
magánjellegű leveleit, akit érdekel!"*

"Ha már megszólaltattam: Én nem mint szövetségi illetékes próbálom
"mediálni" a listát, csak mint a közösség hangulatáért aggódó listaolvasó.
Ha sok ellenséges hangvételű, vagy "nekem ehhez mi közöm" érzést keltő
levél érkezik a listán, az olvasókban lerakodik a sportághoz fűződő negatív
asszociáció, szép lassú eltávolodást eredményezhet..."

"Sajnos ez a filozófia, hogy mindenki írjon amit akar, és majd nem olvassa
el, akinek nem tetszik, az oda vezet, hogy a végén már tényleg csak
nyugdíjasok lesznek a listán! Akinek nem végtelen az ideje, az ha sokszor
úgy jár, hogy beleolvas, és mire az a gondolat fut át az agyán, hogy már
megint odamondogatnak, vagy "ehhez már megint mi közöm", addigra ráment
annyi másodperce és idegsejtje, hogy előbb-utóbb szépen leiratkozik. Ezért
javasoltam, hogy akinek van kapacitása és érdeklődése személyes jellegű
élménybeszámolók olvasására, az egy másik fóromon kereshessen rá!

Természetesen nem direktben akar ártani senki, de indirekt módon mégis
teszi, ha a hangulatrombolás eszközével zülleszti a közösség pozitív
érzéseit. Ezért felelősség, hogy ki mit ír a listára!"

A szóban forgó levél:

*"Sziasztok,Készülök egy hétvégi versenyre. Olyan gyalogosra,
talponállósra.Utoljára 5(0) éve versenyeztem, nem a lábon futós, hanem a
nyeregbenülős, tekerős változatban az MTBO bajnokságon Abaligeten.50 éve is
futottam már Fonyódon a Kossuth erdőben, amolyan tájfutószerűen, amikor
csendőr-pandúrt játszottunk vagy a lősz fal fával fedettrészén nyomattuk le
(seggencsúszva) a strandra, majd fürdést követőenonnan meredeken vissza fel
négykézlábas üzemmódban a peremre.Van egy kis versenylázam, oly jó
egészséges.Kis(s) feleségem megkért, hogy időben nézzem át a
"futószerelésemet",mert már régen használtam őket.Elő is vette az öt évvel
ezelőtti verseny pontmegnevezését és a hozzájuktartozó régi (meglévő)
kódszámokat és mögé írta az aktuálisakat1. 34    aktuális 382. 42
aktuális 433. 39    aktuális 424. 110    aktuális 1205. 82    aktuális 856.
125    aktuális 150Elsőre nem értettem, hogy mit kezdjek a számokkal, de a
pontmegnevezéselolvasása után már tudtam, hogy munkás időszak
következik.Pontmegnevezések:1. nadrág régi és új derékmérete2. cipő régi és
új mérete3. ing régi és új nyakmérete4. derékszíj régi és új mérete5.
súlyváltozás6. vérnyomás változás értékeIrány a pécsi Árkád (ez itt a
reklám helye) és hosszas tévelygések (többnapig) a polcok, próbafülkék
rengetegében. Kellemesen elfáradtam.Van egy termék amit még a régi betű
kódokkal tudok leírni, ez az alsónemű:Fonyódon még "S" volt a kódja,
Kaposváron a Rákóczinál már "M", aPVSK-nál már "L", másfél éves veszprémi
látogatásom alatt jó kosztontartottak, ott már kétjegyű szám volt a
befutóponton "XL", ma pécs,meszesi magányomban már szabálytalanul
háromjegyű a kód, nem is veremnagy dobra, hogy "XXL"Eredmény: felruházva és
bankszámla kiapasztva.Zokni is már OK, nem lyukas mint a politikusoké.
Vissza van még anyakkendő. Lehet, hogy egy 1979-s évjárat mellett
döntök.Zakó: a szekrényemben van az 1985 évi Ausztrál VB egyen zakója, de
nemet választom, mert abban biztosan Dosek Toncsi fog érkezni. Ő,
alegigazibb 22-s.Közlekedés: Vonattal, mint Greta ThunbergCsatolva egy régi
kép: Ausztrália VB váltó - második futóként, másodikhelyen hozom a váltót,
kettes rajtszámmal a mellemen. "Párosával szép azélet."Jön a IOF Finn
elnöke, így most stílszerűen "näkemiin".Janó" *