[Tajfutas] Maprun, telefon, navigátor

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2020. Jan. 23., Cs, 18:29:18 CET

Sziasztok!

Nem találom már Hegedüs Zoltán levelét, amelyben fölöslegessé vált
telefonokat keresett. Nem baj, a listán elérem, és amúgy is szeretném a
kollektív bölcsesség segítségét kérni egy Maprun problémához.

Először Düdünek válaszolok. Ha megfelel olyan telefon, aminek az aksiját
javítani vagy pótolni kell, akkor azt odaadom. Nincs azonban hozzá sem sim
kártya, sem navigátor. Megjegyzem, először csak ez a telefonom volt a
maprunhoz, a Városmajorban ezt használtam, akkor még működött az aksija.
Azonban csak úgy tudtam használni, hogy kezemben volt a kinyomtatott
térkép. Az vele a csalafintaság, hogy ha hazamegyek, leállítom, újra
indítom és elindítok egy interneten elérhető navigátort, akkor egy Maprun
pálya teljesítésének az erejéig megjelenik a képernyőjén a pálya, a fogott
pontok színét annak rendje és módja szerint megváltoztatja, de minden
további (akár az előzővel azonos) pálya teljesítéséhez megint haza kell
mennem újra indítani, mivel internetet csak wifiről használok a
telefonjaimon.

A fentiekben a problémámat is részben felvetettem. Most van két működő
telefonom. Ezek közül az egyikben van sim kártya, de ezzel a telefonnal
egyáltalán nem tudom a Maprun alkalmazást elindítani. Látszólag az
történik, aminek kell, megjelenik először a pálya, de a Go to start
benyomása után hiába megyek a startba, nem hajlandó pityegni és jelezni,
hogy a startot érintettem. Van még egy (sim kártya nélküli) okostelóm,
azzal tudok jelneleg Maprunozni ugyanolyan macerás módon, ahogy a
leselejtezett telefonról írtam az előbb.

Szóval közös probléma a 3 telónál, hogy egyikben sincs navigátor.
Serdülőnek ezt többször elpanaszoltam és kérdeztem, mit kell ilyenkor
tenni, le kell-e tölteni valamit. Ő mindig azt felelte, nem kell navigátort
letölteni, mert olyan nem létezik, hogy egy okostelefonban ne lenne
navigátor. Most akkor tudok-e valamit tenni? Mégis valahonnan le kell
tölteni a navigátort, vagy szervízbe vinni, hogy rakjanak bele? Egy új
telefonra egyelőre nem akarok beruházni.

Üdvözlettel:
Kéri Gerzson