[Tajfutas] a csehek és mi

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2019. Sze. 4., Sze, 09:29:16 CEST

Köszönöm szépen az információkat. Kilátó valóban igen sok új kilátó épült
mostanában, ami nagyon örvendetes, viszont mondjál legalább egy működő
turistaházat Magyarországon, mert én hirtelenjében egy turistaházról sem
tudok, pedig tájfutók számára is hasznosak lennének a versenyeinkhez,
edzéseinkhez közeli turistaházak. Talán a Dornyai turistaházra gondolsz, az
még megvan? Ha nagyon megerőltetem az emlékezetem, 1-2 talán még eszembe
jut, például Nagyhideghegy. A rövid tanösvények nem pótolják a régi gazdag
és szép erdei úthálózatot. Mindhárom témáról hosszú tanulmányt lehetne
írni, de nem érdemes, mert ahogy a másik leveledből olvasom, az állami
támogatás mértéke nálunk drasztikusan kisebb arányú, mint a cseheknél, és
anélkül nincs megoldás az ilyen problémákra.

Kicsit még a turistaházaktól. Első bánatom a soproni turistaház
megszüntetése volt, melynek helyére hotelt építettek a Lőverekben. Aztán
Budapestre kerülve, a Nagy-szénási turistaházat már nem láttam ép
állapotban, de a Zsíros-hegyi és a Csúcs-hegyi turistaházat még láttam
működő formában, ám hamarosan azok is megszűntek. A Fekete-hegyi
turistaházzal nem tudom, mi van, mert arra felé ritkán járok, 40-50 éve
voltam ott utolján. Akkor még egy idősebb néni üzemeltette. Nagy hantás
volt, azt állította, hogy már 2-szer volt 5-ös találata a lottón, ennek
köszönhetően gazdagodott meg. Véletlenül tanuja voltam annak, amikor
valahogy 2 egymást követő évben Töröcske és Zselickislak környékén
túráztam. Az első évben még megvolt Zselickislakon a turistaház, egy évvel
később viszont azt láttam, amint cigányok hordták szét a tégláit.
Mindezen nem kell csodálkozni, mivel nyilvánvaló, hogy állami támogatás
nélkül, ami már nincs (és a mai adórendszer mellett) a turistaházak
működésképtelenek.

Üdv:
Kéri Gerzson