[Tajfutas] FW: Decathlon, tájfutás

c-sport at silva.hu c-sport at silva.hu
2019. Jún. 24., H, 13:39:40 CEST

2003

From: Tajfutas [mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu] On Behalf Of Kelemen János
Sent: Monday, June 24, 2019 12:58 PM
To: tajfutas at lazarus.elte.hu
Subject: Re: [Tajfutas] FW: Decathlon, tájfutás

Szia Zoli

Ok

A leveled alapján megnéztem a tájolómon újra a monogramot és látom, hogy fejtetőn olvastam le. :)) Az NW az igazából MN és van rajta egy J betű.

A "J" melyik évjáratra utal?

2019.06.24. 10:35 keltezéssel, c-sport at silva.hu <mailto:c-sport at silva.hu>  írta:

Sőt, a nálunk kapható tájolók 99.95%-a mind az északi féltekére van kiegyensúlyozva. Nem erről írtam.

Korábban 1995-ig a Silva például 5 mágneses zónára súlyozta ki a tájolóit, hogy a legkisebb „megbillenése” legyen a Silva tájolóknak működés közben. Azóta már csak 3 zónát különböztetnek meg, mert rájöttek, hogy a nagy precízkedés nagyobb költség mint haszon van a tájolókon.
Ez jelölve van most is a Silva tájolókon ME MN és MS jelölések vannak mint észak, dél és egyenlítő. Korábban volt NME és SME is ma már nem gyártják így.
A gyártás 1998 környékén egyszerűsödött.

Én csak azt írtam, hogy a dupla csapágyas északi féltekére kiegyensúlyozott tájolók használhatók a déli féltekén is de a tájoló gyorsasága és precizitása olyan lesz mint egy globális súlyozású tájolóé. Azaz mindenhol jó de mindenhol kevésbé jó mint az a tájoló amit az adott féltekére súlyoztak és ott is használják mert egyensúlyban van a tű.

Üdv Guttmann Zoli

multiNavigátor terepfutók boltja <http://www.multinavigator.hu/>

itt van eldugva  jelölés. (a H betű a gyártás évét jelöli)