[Tajfutas] Decathlon, tájfutás

Kovács Gábor borea at is.hu
2019. Jún. 22., Szo, 17:25:51 CEST

Szerintem ez valami olyasmi lehet, mint anno az NDK gyártmányú SPORT4-eseknél volt. Azoknál valóban el lehetett forgatni a szelence alján lévő vonalakat tartalmazó kis kerek plexilapot, a mágneses elhajlás értékének megfelelően, hogy ne a szelence É-D tengelyével álljanak párhuzamosan. Egy kis füzetben még egy világtérkép meg egy táblázat is volt a mágneses elhajlás értékeit mutatva. Emlékszem, akkoriban Budapestre épp 0 érték volt megadva. Így egy hálózati északra tájolt térképet (pl. turistatérkép vagy topográfiai alaptérkép) is lehet használni a mágneses észak felé mutató tájolóval.

Üdv
Kovács G.