[Tajfutas] Decathlon, tájfutás

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2019. Jún. 22., Szo, 16:45:46 CEST

Itt olvasható egy leírás az egyik termékről:

http://blog.decathlon.hu/2019/03/25/explorer-500-egy-tajolo-nemcsak-tajfutoknak/

Egy kiemelt mondat: Különlegessége az Explorer 500-nak, hogy a szelence
elforgatásával kiküszöbölhetjük a mágneses*elhajlás* eltéréseit, így *a
Föld bármely pontján használható iránytűvel rendelkezhetünk.*

Az elhajlást küszöbölték ki és nem a lehajlást? Az elhajlást mi
orvosoljuk, mert a térképeinken az északjelek a mágneses északi irányba
mutatnak (elforgatjuk a térképet pár fokkal, pl. Mecsek Open sprint 3
fokkal került elforgatásra), a lehajlást a iránytű bemágnesezésével a
gyártó oldja meg, de a SILVA-nak sincs minden féltekére alkalmas
tájolója, pedig nem ma kezdték a szakmát. Az ausztrál VB-re 1985-ben mi
is kaptunk a déli féltekére kiegyensúlyozott laptájolót. Itthon is
használható, csak nem szabad a szelencéjét vízszintesen tartani.