[Tajfutas] offtopic: allergia

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2019. Júl. 1., H, 09:15:50 CEST

Sziasztok!

Először is: jó, ha mindenki tudja, hogy ma Semmelweiss nap van, az
egészségügyben munkaszüneti nap. Én nem tudtam, megtettem egy hiábavaló
utat oda-vissza. Teljesen azért nem volt hiábavaló, mert az ügyeleten egy
nővérrel tudtam beszélni.

A tárgyra térve, ha van köztetek orvos, vagy orvos közeli rokona, aki ezt
olvassa, azoktól kérdezem a következőket: Soha életemben nem volt
gyógyszer- vagy egyéb allergiám, 75 éves koromban diagnosztizálták először.
Arc- és ajakduzzanat tünettel. Kétszer jelentkezett eddig. Először május
közepén egy az egyik este, másodszor tegnapelőtt, június 29-én éjjel.
Májusban Sumetrolimot szedtem orvosi utasításra, és 3 szem (természetesen
nem egyszerre, hanem 12 óránként történő) beszedése után jelentkezett a
tünet. Miközben folyamatosan terjedt a duzzanat, aki nézte, lefényképeztem
és az fb-re feltettem a képet magamról. Abbahagytam a Sumetrolimot, kaptam
mást helyette.

Június 17-én egy kis műtétet végeztek rajtam, 19-én úgy engedtek ki a
kórházból, hogy kaptam 10 napra antibiotikumot (Zinnat) és 20 napra
vérhigitó injekciót (Clexane). A két doboz(20 szem) antibiotikumot éppen
teljesen beszedtem, a két doboz injekciónak pedig pont a felét (10 ampulla)
használtam el. Ezután jelentkezett másodszor az arc és ajakduzzanat.
Gondoltam, nincs halogatnivaló időm, az első adandó alkalommal visszamegyek
az orvoshoz, aki ezeket felírta. Így is történt, ma reggel elmentem, de
orvoshoz nem jutottam. Azt mondták, menjek át a Dózsa György úti kórházi
tömbből a Róbert Károly krt-i részre, ott sok orvos van, és megoldják a
problémával. Ám, mivel a nővér, akivel beszéltem, azt is mondta, hogy ha
abbahagyom a vérhigító használatát, annak könnyen embólia lehet a
következménye, ezért inkább gyorsan hazamentem, és beadtam magamnak az
injekciót. (És készenlétben tartom magamhoz közel a Cetirizim tablettát -
duzzanat újabb jelentkezése esetére, illetve anélkül sem árt, gondolom 1-et
beszedtem belőle szombat éjjel 4 óra körül, 1-et vasárnap este. Meddig
folytassam, ezt is kérdezem.)

Azt is mondta a nővér, hogy nem lehet ez gyógysuerallergia, mert az
allergia mindjárt az elsőnél jelentkezik és nem a 10. alkalmazás után. Ha
ez igaz, akkor a Sumetrolim allergia megállapítása is téves volt, mert nem
mindjárt az első szem beszedése után jelentkezett, hanem csak a harmadik
után.

Ezért vittem a listára a kérdést, hogy döntse el a kollektív bölcsesség,
hogy mi a helyes és mi nem a fenti vélemények közül.

Üdvözlettel:
Gerzson