[Tajfutas] nosztalgiázóknak

Kerényi Dénes dkerenyi at qualiplan.axelero.net
2019. Jan. 24., Cs, 14:24:21 CET

Sziasztok!

Kénytelen vagyok ismételni magamat:  (ezek szerint nem csak a
legfiatalabbak kedvéért, akik talán már a "csehszlovák" szókapcsolatot
sem értik.)
Olyan, hogy "csehszlovák nyelv", még a legvadabb szocializmusban sem
létezett (kísérlet szinten sem)! A cseh és a szlovák két külön nyelv.
Igaz, magyar füllel hallgatva hasonlónak tűnhetnek (meg egymást is
megértik nagyjából).

Az adott esetben pl. a cseh nyelv a cipőre az "obuv" szót használja. A
szlovákban mindkét szó járatos: obuv, topánky. De ez utóbbi a magyar
irodalmi nyelvbe is beszivárgott topánka formában.

üdv  D