[Tajfutas] (nincs tárgy)

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2019. Aug. 21., Sze, 11:21:21 CEST

Sziasztok!

Régebben szokás volt, hogy két versenyző megegyezett a holtversenyben, volt
úgy, hogy ennek nyomatékot adva kézenfogva futottak be a célba. Nem tudom,
ezt a régebbi szabályzat megengedte-e, vagy sportszerűtlennek minősült már
akkor is? Ennek a jelenségnek a túlkompenzására később kitalálták, hogy
vadászrajtos versenyen nem lehet holtverseny, vagyis a holtversenyeket
szubjektív módon eldöntik. Egyszer saját fülemmel hallottam, a cél
közeléből figyelve a versenyt, nem HK-n, hanem egy 2 vagy 3 napos verseny
utolsó napi vadászrajtján, amikor egy hosszú befutó szakasz elején
egyszerre jelent meg ugyanannak a kategóriának két versenyzője, a célbíró
előre kijelentette, bárhogy is fognak célba érkezni, az biztos, hogy nem
lesz holtverseny, mert mindenképpen valamilyen módon eldöntik.

Üdv:
Kéri Gerzson