[Tajfutas] Hegyi vs. tájékozódási futás a Kossuth Rádióban

BogosT bota71 at gmail.com
2018. Nov. 30., P, 10:16:08 CET

A Dobogókői számomra eddig a terepmotorosok körében ismert "királyválasztó"
volt...
- Jó nevű, válogatott tájfutók indultak eddig minden évben.
- Ismertek a pályacsúcsok, van miért futni. Már ha az időjárás engedi...
- A Maratoni OB után még ott volt a lábunkban az erő és a gyorsaság.
Viszont novemberben már sokat pihenőn voltak, készültek a téli alapozásra...
- Folyamatosan optimalizáltuk az útvonalat. Már a verseny előtt ment a
térképcsere, útvonalakkal. Ott volt a zsebünkben az ősrégi tájfutó térkép
kivágata... Az idei szalagozott útvonal mégis jóval rövidebb volt, mint
amit valaha is futottunk rajta. A szparisoknak sikerült elérni a talán
legoptimálisabb útvonalat, nem tudom, hogy érdemes-e ezt tovább
fejleszteni. Most már tényleg csak annyi, hogy le kell tölteni a track-et
GPS-es órára, és akkor már a szalag sem fontos.
- A frissítést régebben eléggé amatőr módon kezeltük, csak pár éve viszünk
magunkkal géleket. Már aki...
- Azok lehettek eredményesek, akik maratoni távra edzettek, terepfutásban
jók voltak, bevállalták a lefeléket, elbírták a meredek mászásokat, és
tudtak tájékozódni. Sok jó nevű tájfutó kevert el... Sajnos soha sem jött
össze az álomrangadó, mert volt több kiváló tájfutó, akiket sohasem
érdekelt.

Én nyertem nevezést az első hazai Spartan Race-re, egy hegyifutó verseny
megnyerésével. Kicsit furcsa volt, hogy ez egy sima amatőr nevezés volt, és
felárat kellett fizetnem, hogy az elit kategóriába átkerüljek. Végül nem én
indultam, de ott voltam szurkolóként, berekedtem a végére. Eplényben volt,
a sípálya alatt hosszan lehetett kísérni a versenyzőket. Egy ~50kg-os lány
lett elitben az aboszolút 7. ha jól emlékszem. Az volt a trükk - amit akkor
még sokan nem tudtak - hogy ha sorban
állás van egy akadálynál, akkor ki kell hagyni :) Tudtommal a szöges cipúőt
tiltják, ami eléggé érdekessé teszi a saras oldalakon mászást.