[Tajfutas] Hegyi vs. tájékozódási futás a Kossuth Rádióban

Pap Attila papattila at petrolterv.hu
2018. Nov. 30., P, 09:25:56 CET

Szia Tamás!

"Na, arra én is kíváncsi lennék, az akadályversenyekre hogyan sikerült rávenni az embereket."

Mivel én is részben átváltottam a tájfutásról az OCR versenyek irányába egy személy véleményét (szigorúan saját) elmondom:
-A tájfutás a tájékozódás és a futás kombója...egy OCR pedig a futás és az erő és ügyesség kombinációja. Mindkettő összetett sport...annak jó aki nem csak futni szeretne
- azért nem kell feltételezni, hogy itt csupa zéró IQ-val rendelkező troll szaladgál...csak mert nem kell tájékozódni :-) Van, akinek a sport nem az agyalásról szól...én magam is H-P napi 12 órában vezető tervezőként problémákat oldok meg...néha jó csak úgy futni hétvégén hogy legyen "agyam" hétköznapra
- Marketingben fényévekkel megelőzik a tajfutást. Hirdetik minden fórumon ahol csak lehet
- A tájfutás nagyobb "előképzettséget" igényel...tájékozódni megtanulni (jól) évek munkája
- Összehasonlíthatatlanul (szép hosszú szó) jobb egy OCR verseny hangulata. (több száz tájfutó verseny összes hangulati elemét, közösségi élményét felülmúlja)
Zárójel... pár éve volt egy levelezés erről, ahol az idősebb korosztály lehurrogta a népet...nem kell ide tömeg, hangos zene stb....viszont van, aki ezt igényli és úgy látom ebből van a több jelenleg.
- Tájfutás a családi sport vagy mi a szlogen...na ez pontosan igaz egy Spartanrace-re is.
- A gyerekeket sokkal jobban megfogják. A nevezési díjért polót, befutóérmet kapnak amit büszkén viselnek... több száz!!! 6-14 éves gyerek indul egy-egy versenyen. Annyi gyermek, amennyi nálunk egy országos rangsorolón a komplett mezőny
- A tájfutásban sokan morgolódnak a nevezési díj miatt...egy OCR verseny nev. díja többszöröse a tájfutó nevezési díjnak, de többet is kapsz érte!!! Illetve...ha egy versenyre vetítjük akkor igy van, de tájfutás van minden hétvégén...OCR ennél sokkal ritkábban úgyhogy összességében talán kiegyenlíti egymást.
- Egy új ember számára egy OCR látványosabb.
Dani irta " Mert egy imidzset adnak el. Méghozzá azt hogy ha le tudsz futni pár km-t, odébb rakni két homokzsákot és megcsinálni három fekvőtámaszt, akkor már elképesztő híró vagy, kapsz róla szép érmet és a sáros képeket posztolhatsz a netre."
Ez is benne van persze...a közösségi média jelenléte is hozzájárul a sikerhez...mondjuk egy Beast táv amit én is letoltam októberben (28 km/1450 szint és 39 akadály) az több volt mint pár fekvőtámasz...kicsit ki lett sarkítva úgy érzem....

Ha összegezni kellene akkor profizmus és nagyobb  közösségi élmény.

És még valami...ott van egy rendszer ami pár éve működik és működik. Soha senki nem akad fenn azon, hogy egy pálya nehéz vagy könnyű...hosszú vagy rövid...a célt meg lehet közelíteni tömegközlekedéssel vagy sem...korán van vagy későn stb.
Minden korosztály ugyanazt a pályát kapja...a rajt 7.00...12.00 között van (tehát korán is lehet)...a verseny meg ott van ahol van. Mindenki oldja meg aki akarja.
Ezek a szabályok. Lehet ezért indulnak el csak 7-8 ezren egy ilyen rendezvényen :-)

Üdv,

A.