[Tajfutas] Drága versenyek vs drága térkép

miklos mets miklos.mets at gmail.com
2018. Dec. 20., Cs, 15:37:24 CET

Így ünnepek előtt gondolom nehéz elfogadni, hogy olyan nincs hogy drága.
Olyan viszont van hogy többet kérnek érte, mint amennyit ér. És ha
figyelünk, látjuk, szinte mindig az a drága, ami kevesebbe kerül, mint az
alternatíva. Aránytalanul hamarabb tönkremegy, élvezeti minősége
alacsonyabb, stb.
A térképek esetén is igaz kell legyen. olcsó térképnek híg a leve (a sok
beleölt munkát értéknek tekintem, azaz nem csak attól drága egy térkép,
hogy sokat kell érte fizetni, hanem attól hogy sok szakmunka (nem
egyszerűen munka) van benne.
Egy kevés szakértelemmel, olcsón elkészített térkép a nagyon drága. És a
túljavított térkép is ilyen.
Miért drága?
Mert nem lehet aszal mellett eldönteni, jó helyen van e a pont, ki kell
menni megnézni, hátha épp ott nem jó a térkép.
Mert a térkép által ábrázolt területnek csak egy része használható, a
másikra inkább ne vigyünk pályát, arra épp ne volt ideje a javítónak.
Mert a fiatal versenyzők hozzászoknak, ha valami nem stimmel "biztos egy
térképhiba" ez aztán súlyos hibákhoz vezethet egy külföldi tétversenyen,
ahol nem is térképhiba volt, hanem figyelemkiesés.
A térkép készítés egy szakma. Néha úgy érzem, nálunk a térképkészítés
olyan, mint nagyban a foci. Mindenki ért hozzá.
"ahol profi helyesbítőinket követik az erdőben a tanulni vágyó kezdők." na
ez a legjobb. küldjük ki inkább az angol labdarúgó bajnokságra, fusson
valamelyik sztár mögött 2-3 meccsen át, hátha megtanul focizni :-)
MM

Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2018. dec.
20., Cs, 15:13):