[Tajfutas] Agymenés - gondolatok 1.0

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2018. Dec. 1., Szo, 14:13:06 CET

Sziasztok,

1. Jó ötlet és könnyen kivitelezhető, hogy legyen terepfutás kategória
is a versenyeken. Erre alkalmas lehet a szalagozott pálya, ha megoldható
egy rendezvényen, akkor több kört teljesítve. Ehhez nem szükséges
szabálymódosítás, elegendő, ha a rendezők rászánják magukat a
megrendezésére. Az viszont számomra érdekes lenne, ha "tájfutó és
terepfutó versenyként" kerülne meghirdetésre az esemény. Most is leírom,
hogy a tájékozódási futó (futás) kifejezést a hivatalos írott
anyagokban, sajtómegjelenésben, TV és rádió riportokban javasolt
használni. Többi fórumon jöhet degeszre a szakzsargon.

2. Edzésmódszerek, szakmai anyagok: nagyon sok elérhető az internetes
oldalakon. http://diaktajfutas.hu/,
http://www.tajfutaspecs.hu/index.php/oktatoanyagok ,  Légy üdvözölve a
természetben c. CD összeállítás. vagy http://o-training.net/w/    vagy
Fogadj örökbe egy iskolát!

3. Térképek készítése: pénzzel vagy pénz nélkül is színvonalas,
szabványos térképeket kell készíteni. Ehhez tanfolyamokra, oktatásokra,
gyakorlásra és visszaellenőrzésre van szükség. Mindez nem megy egyik
napról a másikra. Az sem egy gazdaságos megoldás, hogy az évi egyszeri
edzői és térképjavítói tanfolyamra felutaznak vidékről, miközben
*karnyújtásnyira vannak tőlük *azok *az emberek*, akik helyben is el
tudnak mondani, meg tudnak mutatni mindent. Írjon ide a listára jó
példákat az a területi szervezeti egység vezetője, aki rendszeresen
összehív, megszervez helyi (városi, megyei) edzői, versenybírói,
térképjavítói fórumokat. 8A rendszeres az nem az évi egy darab)

Egy mondat a napokban, de nem a listára írt levelemből: "Nem csak az a
feladatunk, hogy válogatott futóversenyzőket képezzünk, hanem az is,
hogy saját versenybírói, térképjavítói, edzői, klub technikai ügyintéző
stb. utánpótlásunkat is kineveljük."

és akkor legyen itt egy marketing, sportági megjelenési javaslat: ezen
szösszenetet a 100 éves a PVSK Centenáriumi Szervezőbizottságának
figyelmébe is ajánlom -  a tájékozódási futás (egy klub/szakosztály)
ismertségének növelésére alkalmas megoldás, hogy közterületi használati
engedélyeket kérnek a város több pontjára, az év során több időpontra.
Pécs esetében Széchenyi tér, Sétatér (nagycsaládosok napja), ANK
kollégium előtti tér (szeptemberi iskolakezdés), Berek sétány, Szilárd
Leó tér, Zsolnay Negyed (Szamárfül fesztivál), Árkád Park, Szivárvány
Gyermekház, Mecsextrém Park (gyereknap). Ki kell települni a PVSK100
éves reklám molinokkal, fel kell építeni a 3x3+1 (francia példa), a 4x4
(Orsi féle), a 4x5 (Ládi Jani féle), az 5x5 (Mészáros Karcsi féle?), a
4x6 (Ábel féle) vagy az Oktogon(2x8 Janó féle) játékokat, lehetőleg
minibójákkal (15x15 cm) SPORTident használatával, többkörös
kártyacsomagokkal. E mellett mivel minden felsorolt helyszínről van
1:4000 térkép, be lehet dobni kvízjátékot, Fotózz le és h(f)uss
feladatot és egyszerű normál pályát.

A szakosztály tagjai egyen és válogatott felszerelésben virítanak,  az
animátorok a fiatal sportolók. Egy lényeges dolog van, ne tartsunk tőle,
legyünk felkészülve arra, hogy esetleg sokan érdeklődnek majd a sportág
iránt.

Addig is jó útvonaltervezést Karácsonyig:
http://news.worldofo.com/2018/12/01/route-to-christmas-day-1-2018/