[Tajfutas] Diákolimpia sprint

Tóth Eszter t_eszter at t-online.hu
2017. Május. 31., Sze, 20:03:16 CEST

Sziasztok!

Azt hiszem, ezt a témát kiveséztük.
Az idősebb szenioroktól eltekintve mindenki egyetértett abban, hogy a sprint pályákat a szabályzat szerinti győztesidőre kell tervezni, ami az idei Diákolimpián nem valósult meg.
A sprint egy gyors és rövid versenyszám, akinek nem tetszik, ne induljon ilyen versenyeken.
Szövetségi feladat, hogy a sprint pályadatok megadását hogyan szabályozzák, remélhetőleg a héten itt folyt vitának folytatása lesz szakmai körökben is.

Számomra sokkal nagyobb jelentőséggel bír az a kérdés, hogy az ellenörzőbíró többszöri jelzése ellenére hogyan fordulhatott ez elő.
Talán az lett volna a helyes út, ha az ellenörzőbíró a versenybizottság felé jelzi a problémát. Szövetségi ráhatásra talán a pályakitűző is módosított volna elképzelésein.
Erre semmilyen szabályozás nem létezik, igazából az ellenörzőbíró megjegyzései minden esetben csak jelzésértékűek. Ezzel nincs is baj, de olyan esetekben, amikor a rendező a szabályzattól eltérő módon tervez megvalósítani dolgokat, ezt jelezzék az Értesítőben és kérjenek rá engedélyt a versenybizottságtól.

Visszatérve a Diákolimpiára, ez kellene legyen az év leggyerekbarátabb versenye, ahol a rajtban a kedves személyzet eligazítja a bátortalan, életében talán másodszor vagy harmadszor rajthoz álló gyerekeket is. A pályán az indulókat gyerekbarát terepi körülmények fogadják - a pályavezetés kerüli a csalánt, a szedrest. A Célban, különösen gyereknapon, legalább egy kis fagyit vagy más édességet tudnak venni a befutott versenyzők és az őket kísérő izgatott szülők.

Üdv.
Eszter