[Tajfutas] SI Air+ dugóka a KOB-VOB-on

Marosffy Dániel marosffy at interface.hu
2017. Jún. 15., Cs, 10:20:25 CEST

Kb. 40 cm a hatótáv, tehát nagyon is oda kell menni a ponthoz,
tulajdonképpen majdnem meg kell érinteni, az előny inkább abban van,
hogy nem múlik semmi a kézügyességen, de szerintem a lukérzék amúgy sem
elválaszthatatlan része a tájfutásnak.

Anno külön képesség volt, hogy ki milyen gyorsan tudja a szúróbélyegzőt
kezelni, emlékszem, gyerekként egy Világkupán csodájára jártunk annak,
ahogy a profik szinte megállás nélkül tudtak bélyegezni. De bármilyen
zsenik voltak, ez a korszak elmúlt, mint ahogy az érintős pontfogás is
el fog.

Amúgy vannak a SI-nek egy régóta használt lapos kiadásai, tájolóba
építve vagy anélkül, azoknál sem kell dugni, csak érinteni. Ezek is
biztosítanak némi előnyt, de még soha senki nem reklamált miattuk.

Sínél illetve bringánál már sokkal markánsabb a különbség, mert ott a
megállás-újraindulás komoly technikai és fizikai kihívás, viszont pont
ezért ezekben a szakágakban szerintem sokkal gyorsabban elterjed majd az
Air+.

D.