[Tajfutas] váltóversenyek (és egy kicsit OCSB is)

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2017. Feb. 16., Cs, 11:34:03 CET

Szia Zsolt!

A tájfutásnak sok szempontból (még az élsport szempontjából is) jól jönne a tömegesítés, de azt nem nagyon értem, hogy függ ez össze a minősítéssel, főleg az utcai versenyek példájának okán. Ott történik minősítés? Mi elég sok terepfutó versenyt rendezünk, amin időről időre rajthoz áll néhány utcai futó, és próbálunk azon dolgozni, hogy az utcai futókat kicsábítsuk az erdőbe, de ez egyelőre minimálisan eredményesebb, mint a tájfutás tömegesítése. Biztos, hogy nem ismertünk fel minden lehetőséget, és nem is használunk ki még minden megoldást ennek érdekében, alighanem lehetne találni területeket, amik segíthetnének az utcai futók, nagyobb számban terepfutó versenyeken történő indulásában, és a tájfutás tömegesítésében is, de azért azt látni kell, hogy fő visszatartó erő mégis a térképhasználat és az ismeretlen útvonal. Manapság a Spartan Race-ek hatalmas népszerűségnek örvendenek, pedig alapvetően hasonlóak egy tájfutó verseny fizikai kihívásaihoz (igaz nálunk nem kell felcipelni menet közben plusz zsákot a hegyre, meg vissza, de van sár, sokszor van, hogy egészen durva terepakadályokat kell legyőzni lásd Kazár, amiket persze nem a rendezőség épít, előfordul patakátkelés a hideg vizen keresztül stb..), ugyanakkor nem irányít senki végig a tájfutó pályán, Neked kell megtalálni az ideális útvonalat. Ez bizony sokakat elrémít a sportágunktól. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy még messze nem annyian hódolnak a tájfutásnak, mint ahány embernek tetszhetne ez a sportág a magyar viszonyok között is. Ezt a számot olyan 30-300.000 közöttire becsülöm, miközben ma van kb. 3000 tájfutó.:)

Természetesen kellene azon gondolkodni, és tenni is érte, hogy a sportágunkat, a versenyeinket minél vonzóbbá tegyük sokak számára, de ebben a minősítésnek szerintem minimális szerepe lehet.

üdv. Viktor