[Tajfutas] A különbség - rajzolóknak

Kovács Róbert - Magnetic Kft. kovacs at magnetic.hu
2017. Aug. 4., P, 21:30:29 CEST

Kovács Robi sok mindet összekever, nem csak ezt a kettőt. :D

Többször nekifutottam már, hogy összerakok egy "hogyan csináld" kis
információs anyagot a térképek nyomdai előkészítésével kapcsolatban,
most ez egy újabb löket a folytatáshoz, de addig is egy lényeges pont:

Raszteres térképet nem lehet "szépen" nyomtatni. (Kovács Róbert - 2015)

Ahhoz hogy vektoros maradhasson az állomány kerülni kell az OCAD 11
előtti verziókban a raszteres képek elhelyezését az anyagban. Ilyen
esetekben utólagos grafikai munkákra (vagy a Janó által említett
programon belüli macerás logódizájnolásra) van szükség ami nem is olyan
egyszerű mint elsőre gondolhatnánk. Ezek a fránya vektoros illusztrátor
programok sokkal bonyolultabbak (és drágábbak is) annál, hogy egyszerű
földi halandó csak a szép térkép kedvéért megismerje (és beruházzon rá).
Ellenben szinte minden tájfutó klubban lesz egy-egy emberke, aki az
"illustrator" vagy a "corel" hívószavakra értelmes tekintettel fordítja
hirtelen felénk ábrázatát. Őket bátran lehet használni a dizájn
kialakításához.