[Tajfutas] Szabály az szabály

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2016. Sze. 6., K, 08:49:08 CEST

Sziasztok!

Valóban kellemesebb lenne minden szempontból, ha ehhez hasonló esetekben a
sportszerűség és a lelkiismeret működne, nem a "fegyveres őrség".:)
Jól értem, hogy tudatos volt a "hibás" felvezetése a pontnak, és befutási
irányból került előrébb a pont? Ha jól értelmezem a szituációt, akkor ez
talán nem okozott túl nagy bonyodalmat a versenyzőknek, bár nyilván
megzavarhatja az embert, ha a pontot a fánál keresné, és előtte 20 méterrel
átesik rajta, de ez azért más mintha a kerítés túloldalán, vagy a fa mögött
23 méterre kellett volna rátalálni.:)

A Tájfutó Maratonok előtti tizenegy évnyi városi sprint prológ rendezés
engem megtanított rá, hogy a korrekt sprintverseny rendezés alighanem
nehezebb műfaj, mint egy korrekt erdei versenyt összehozni. Bezáródó vagy
éppen kinyíló kapuk, átmászás, új bodega, vagy éppen új kerítés szinte
bármikor előállhat, mindent mindenkivel legyeztetni, csupa sportszerű
versenyző indulása (bár sokszor nem is feltétlenül sportszerűtlen az adott
versenyző csak egyszerűen nem veszi észre, hogy tilosban jár) határos a
lehetetlennel. Ráadásul így, hogy a futósebességem már erősen megkopott még
inkább erdőben élvezem én is jobban a futást. Így az idei évvel fel is
adtam, hogy jövőre is városi sprint prológgal igyekezzünk népszerűsíteni
valamelyik környékbeli településen a tájfutást (túl nagy népszerűsítő hatást
egyébként nem sikerült tetten érnünk:)), inkább egy sok pontos középtávú
erdei prológra várunk majd mindenkit jövőre.

Nekem - és szerintem sok más tájfutónak is - nagyon tetszik Ábelék
versenyrendezéshez való hozzáállása, ha jó a pálya és a térkép, akkor nekem
se a sörsátor, se a fenyveres terepi ellenőrök nem hiányoznak.:) Kisgyerekes
szülőként egy gyerekversenynek, vagy a futástól megéhezve, megszomjazva egy
közepes versenyen inni és ennivalónak a célban, vagy legalább a közelben
tudok éppen örülni.

Meglepetésektől mentes ROB-ot kívánok innen is a rendezőknek indulóknak
egyaránt!

üdv. Viktor