[Tajfutas] 3Sz34 október 12. - Kissvábhegy

Marosffy Dániel marosffy at interface.hu
2016. Okt. 13., Cs, 08:34:24 CEST

Igen, nagyjból. A PDF-et egy apró kliensprogram olvassa (sőt, böngésző
plugin is), ergo minden környezetben egyformán jelenik meg. Pl.
táblagépek, ahol a word jellemzően nincs is jelen. Vagy telefonok. A doc
ezzel szemben MS Wordot igényel, vagy valami hasonló nagyágyút.

A PDF alapkoncepciója a nemszerkeszthetőség: ezek olyan tartalmak, amit
kifelé már csak és kizárólag olvasásra szán az ember, ez garantálja,
hogy nem fog változni a felhasználó által sem. Elvileg egy értesítő
ilyen, más kérdés a praktikus rövidítés, ezen a ponton esetleg el lehet
gondolkodni, hogy a sok felesleges információ egyáltalán bekerüljön-e az
értesítőbe (pl. a polgármester köszöntője, amit úgysem olvas el senki).

Halkan jegyzem meg, hogy PDF tartalmak nem csak Word-ből készülnek, én
pl. viszonylag sokat InDesign-ból exportálok, azt aztán várhatom, hogy
valaki eredeti formájában olvassa.

D.