[Tajfutas] DOL Eger

Andor és Katalin Vékony vekony.arva at gmail.com
2016. Május. 18., Sze, 12:33:25 CEST

Bocsi, de az eredeti terv a kiírásban az volt, hogy szalagozva lesz a
pálya. Nem volt külön kiemelve hogy a városi az nem lesz az, tehát
feltételezhettem, hogy mindkét nap szalagos lesz.
Szalagozás helyett lehet felfesteni is a jeleket. De ha ez túl maradandó,
akkor a színes aszfaltkrétát tudom javasolni, ami napokat kibír még esőben
is.
Úgy látom felnőttként már elfelejtettétek milyen félelmetes tud lenni a
bizonytalanság egy gyereknek. A toborzó versenyeket az iskolák környékén
tartjuk szalagozás nélkül, tehát az a gyereknek ismert terep. Ott jár
suliba, netán ott is lakik, ezerszer járt már arrafelé. A megyei DOL
erdőben volt szalagozással. De most mi ISMERETLEN helyre visszük a
gyerekeinket és ha pánikba esik nem a térkép tanulmányozásába fog kezdeni
(akárhányszor is sulykoltam ezt neki) hanem sírva fakad, szaladgál fel-alá
és célba keveredés után talán soha többé nem jön tájfutni.

Szeretném elérni, hogy a megyénkben (Fejér) ne csak tájfutó szülők
gyermekei tájfussanak, hanem minél több "friss hús" kerüljön be
sportágunkba. A többi menő sportág már a 6-7 éves gyerekeket is megfogja.
12 éves gyerekek többsége már elkötelezett egyéb sportoló, belőlük nehéz
tájfutót csinálni. A 10 év körüliek viszont tájfutásra még nem alkalmasak
igazából. Legtöbbjüknek még segítség kell, ez a szalagozás biztonsága.
Igen, még az országos Diákolimpián is. Városban is. Amit nagy nehezen
elérünk a toborzások révén, légy szíves ne romboljátok le rendezési
nehézségre hivatkozva! Van megoldás csak egy kicsit akarni kell megcsinálni.

De ha süket fülekre talál kérésem, akkor legalább vállald el azt a
feladatot, hogy elmagyarázd egy "friss húsnak" és szüleinek, hogy bár a
gyerek nagyon ügyes volt a bemutató versenyen és a megyei diákolimpián 4.
helyen bejutott az országosra, mégse indulhat az országoson. De úgy mondd
el neki, hogy ne görbüljön le a szája széle és legközelebb is eljöjjön
tájfutni!

Én a 80-as évek elején kezdtem tájfutni és nem volt csak 11C pálya. Nekem
nem volt szülői segítség, volt viszont egy nagyszerű edzőm (Madár) aki jól
megtanított tájékozódni. És volt egy egyesület aki évekig nevelt,
tulajdonképpen pénzügyileg támogatott. Ha emlékszel még Marci, ez a
Kőbányai Gyógyszergyár, Fabulon SC majd Kőbányai Tájfutó Klub volt Valkony
Feribá vezetésével. Sajnos ma már nincsenek az egyesületek így eleresztve,
nem tudjuk megadni azt a támogatást, amit mi kaptunk annak idején. Sokkal
nehezebb tájfutónak nevelni a gyerekeket, foggal-körömmel kell küzdeni
értük. Ezer más sportágat is választhatnak. Elég egy rossz élmény és fuccs
a sok fáradozásnak.

Üdv:
Kati