[Tajfutas] Sokadjára : adatbank- rangsoroló versenyek rangsorpontjai

Marosffy Dániel marosffy at interface.hu
2016. Júl. 22., P, 10:27:14 CEST

A társadalmi munka szép és nemes, de vannak dolgok, amikre nem alkalmas.

Például egész egzisztenciák épülnek térképjavításra, tőlük sem várjuk
el, hogy ingyen csinálják, és ha már úgyis kint vannak az erdőben,
bogyókat gyűjtsenek az életben maradáshoz. Miért? Mert ez magasan
kvalifikált, időigényes szakmunka, ha valaki jól akarja csinálni, egy
bizonyos szint fölött csak főállásban teheti. Ugyanakkor ez biztosítja a
minőséget.

Pontosan ilyen az informatika is. Az MTFSZ körüli rendszereknek csak
egy-egy modulja is több emberhónapnyi munkát takar, amit ráadásul nem
tud akárki elvégezni, sőt, nagyon kevesen. Ezt társadalmi munkában
elvárni illúzió, nem is túl elegáns, ráadásul a mellékelt problémákat
hordozza.

Lemehetünk kutyába és elkezdhetjük leépíteni az informatikai
rendszereinket, nem kell rangsor, nem kell honlap, nem kell nevezési
felület, hát, elég furcsa lesz majd az élet, de legalább a Tájoló újra
piacképes lesz, mint az információ egyetlen maradék forrása.

Szerintem inkább jól kéne csinálni, megvan ennek a módszertana. Csak
pénz kell hozzá, különben az csinálja, aki éppen ráér, az pedig szemmel
láthatóan nem működik hosszú távon.

D.

Ps. Befektetett munkája révén Ádám pillanatnyilag az MTFSZ legnagyobb
szponzora, szóval, tessék őt szeretni, akkor is, ha éppen nem tudja
megmondani, kinek mennyi a rangsorpontja.