[Tajfutas] Tájfutó Maraton honlap, friss hírek

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2016. Feb. 12., P, 20:33:41 CET

Kedves Fecó, kedves Fifi, kedves Serdülő!

Remélem, hogy Serdülő nem vette bizalmatlanságnak a vélemény kérésemet, bár nem egyeztettem vele ezt a szándékomat. A verseny elnökeként a Tájfutó Maratonért egy személyi felelősként úgy gondoltam erre van jogosultságom, vagy szerintetek nincs?

Egyáltalán nem bizalmatlanságból küldtem ki véleményezésre Wolfgangnak a pályákat, hanem két másik ok miatt. Egyrészt a pályakitűzésnél abból indulok ki, hogy több szem többet lát, másnak is lehetnek jó ötletei, és szeretnénk a lehetőségekhez képest mindenkit a legjobb pályákkal kiszolgálni. Az már egy másik kérdés, hogy a pályakitűző megfogad-e egy véleményt, tanácsot vagy sem. Én ilyenkor legalább is megfontolom, amit javasol a másik, ha az tetszik akkor változtatok, ha jobbnak érzem az én elképzelésemet akkor pedig nem.
Másrészt Wolfgang felajánlotta, hogy idén is segít a versenyben, szívesen beszáll most is a pályakitűzésbe, de addigra Serdülőnek már kész pályatervei voltak, sőt éppen a stekkelést végezte, így a kész pályaterveket tudtam kiküldeni Wolfgangnak egy véleményezésre. A verseny részéről megnyugtatónak és örömtelinek éreztem ezt a véleményt.

Lehet, hogy nem Wolfgang a földkerekség legjobb pályakitűzője, de azért Ausztriában rengeteg versenynek pályakitűzője, ellenőrző bírója, rendszeresen szpíkerkedik külföldön, azaz teljesen egyetértek Fifivel, hogy van sportdiplomáciai értéke is egy ilyen jellegű kapcsolatnak.

Fecónak köszönöm a hazai szakemberekre vonatkozó javaslatát eddig valóban a sportdiplomácia járt jobban a fejemben. Úgy emlékszem az elnökségben is külön embert jelöltetek ki a nemzetközi kapcsolatok ápolására, és a sportági stratégiában is megfogalmazódott annak idején, hogy minél több külföldit próbáljunk elcsalogatni a hazai versenyekre. Gondoltam ilyen kapcsolatok, gesztusok ebben segíthetnek.  Bár Sőtér Janóval, vagy Dénes Zolival nem állok napi kapcsolatban, de a jövőben lehet, hogy megpróbálom az ő véleményüket is kikérni, hátha kötélnek állnak, és ezzel is növelni tudjuk a versenyeink “minőségbiztosítását”, és az ő véleményük is hozzájárulhat, hogy itthon és külföldön is érdeklődéssel várják az adott versenyünket.

Serdülő pályakitűzői tevékenységével kapcsolatban egyébként saját tapasztalatból fakadóan mégiscsak van egy kis bizalmatlanság bennem, de csak az utánpótlás pályák kitűzésével kapcsolatban van, amik nyilván nem az Ultralang pályákat jelentik. A fiataloknak készült pályákat biztos, hogy tüzetesen átnézem még én is, és ugyanerre kérem majd Engi Imrét az ellenőrző bírónkat is, mielőtt ezeket véglegesítenénk. Éppen ennek a terepnek az északi részén rendezte Serdülő azt a versenyt, amelyen az utánpótlás pályák sajnos nagyon nem feleltek meg a korosztályi sajátosságoknak. Gyakorlatilag csak felnőtt segítséggel sikerült teljesíteni az N14B-s pályát olyan tanítványomnak, aki amúgy volt dobogón Országos Diákolimpián. Serdülő ilyen vonatkozásban úgy érzem rendelkezik is önkritikával, ezt írta ugyanis nekem: “a 10D-s pályát rád bíznám, hozzád közelebb áll ez a korosztály 😊, és biztos nagyobb gyakorlatod van benne.”

üdv. Viktor