[Tajfutas] Szeged RVOB

Szieberth Péter szieberth at gmail.hu
2015. Sze. 15., K, 09:12:56 CEST

Szasztok!

Ádámnak biztosan igaza van. Az elején a nagy
lökdösödésbe úgy meglöktek,hogy kiugrott a dobozból a dugóka s nem
voltam biztos abba, hogy "bevette" a pontot (erről biztosan nem
tehetek), ezért abba, vagy másikba (?) bedugtam még 1X. Hogy mi volt ott
lökélsbe fel sem foghatják azok, akik a szétszórt tömegben futottak. A
lényegen nem változtat. Megfogtam minden pontot sorrendben, jól. Mi
lehet annál hivatalosabb,mint a versenybíróság gépén megjelenő
pontfogás?

Szieberth P. PVM

On Tue, 15 Sep 2015 07:33:03 +0200, Ádám
Petrócki wrote:

> Sziasztok! A SI-vel kapcsolatos technikai
részletekre délután bővebben kitérek, elöljáróban annyit, hogy 8-as
dugókákba (2000000-2999999) 30 pontfogás fér, nem 29. A leghosszabb
pályák 30 pontot tartalmaztak. Ha egy dobozt néhány másodpercen belül
érintünk, a pontérintés felülíródik a dugókában, nem foglal plusz
helyet. Ellenben két különböző, de azonos kódú doboz két pontfogásnak
számít. A részidős cetlin ez nem jelenik meg (csak a szoftverben), de a
dugókában két helyet foglal, ezért tűnhetett úgy, hogy 29 pont után
betelt a dugó.

Péter írta, :

> [...]
tanulságként írom meg gondolaimat Szegedi Rövidtávú kapcsán. Talán nem
vagyok egyedül azzal, hogy ez a versenyforma nem igazán "jön be" nekem.
Nem véletlen, hogy erős a törekvés, hogy a Nemzetek Bajnokságán (VB) is
a Normáltávtól elválasszák (más évben rendeznék). Szegeden kivitelben és
tartalomban is megfelelő szintet kaptunk. Ezt le kell szögezni, mert a
pályák és a körítés nem kérdőjelezhető meg. Szeged csodálatosan szép
város… és tele van kocsmával. A váltó viszont gyerekcipőben jár és ennek
tanulságait elemezni kellene. Én első futó voltam a "hosszú szenioron",
az a lökdösődés a 30 fölötti induló, akik egy vonalvezetésen voltak, ami
ment a pálya 2/3-ig, elképesztő és lehangoló volt. Ha rögtön az elején a
két kör külön vált volna (a fele az egyikkel majd a másikkal futott
volna)… vagy több variáció, több első pontok(?). Hiába van 3 pont
érintési hely(doboz) elhelyezve, ha a másik 2 helyen dugókkal
közelharcot vívok! Van egy létszám, ami ebben a versenyformában egy
irányban nem elengedhető.

párunkat. Ajándékba kapott a dugókámmal kapcsolatban fogalmam sem volt,
mennyi a tárolási kapacitása. Régen voltam olyan helyzetben, hogy ezzel
érdemben foglalkoznom kellene. Viszont vannak olyanok akik ezt
tudhatják. Nem kaptunk tájékoztatást ennek a hibának kiküszöbölésére
(magyarán kidiszkozták a váltónkat). A balhét egyedül velünk nyelették
le. Tudom a szabályzat, mely ezt írja:

FELELŐSSÉGE

pontérintéséért és a célban történő kiolvasásáért a

felelős;

helyes kezeléséért, annak meghibásodása

igazoló eszköz megfelelő alkalmazásáért a versenyző felelős;

amennyiben a rendezőség versenyzőkartont alkalmaz a pontérintés
igazolására, úgy azt a

pontfogása a versenyző hibájából hiányzik, akkor az eredménye nem
fogadható

használata esetén az előző szabály azt jelenti, hogy

elektronikus egység nem működik (azaz nem ad visszajelzést), a
versenyzőnek kötelessége

igazoló eszközt (pl. lyukasztó). Amennyiben a pontérintés

igazolása a dugókából és a tartalék lyukasztásból is hiányzik, a
versenyzőt ki kell zárni.

MINDEN KÖTELEZŐ ELLENŐRZŐ PONTOT;

- a versenyidőt túllépte;

ellenőrző pontokat;

elhagyta, vagy másra bízta;

tagja volt, nem volt teljes létszámú;

kizárta;

pontot, sorrendben is, csak a ("gyors", nem olcsón vett dugóka) 29 + a
célt bír bevenni. A hiányzó (30 pontunk volt) 1 érintés az utolsó pont,
mely kábelen megjelent a célban a monitoron. Tehát megjelent, hogy
fog(tuk)am. De nem szúrtam. Az életképtelen dolog, hogy a hangosítás
üvöltése mellett halljam, hogy már nem csippant (ha megtelik nem
csippan) az utolsó ponton, hogy azt figyeljem, pláne a befutóponton
rövidtávú versenyen rohanásában az elmaradt fényjelzést.

gondolom hibázott:

(hogy vannak olyan dugókák amik nem bírnak 30 pontot) nem számolt

sem merült a tájékoztatás. Emlékeimben van egy OB a Mátrában (?), ahol a
rajtban minden érintett kategóriában kicserélték a dugókákat olyanra
(akinek kellett), ami többet tud tárolni!

által küldött ellenőr (L.Áron) aki erre a rendezéstechnikai
hibalehetőségre nem hívta fel a rendezőség figyelmét, de kizárt
mindenkit.

figyeltük oda arra,hogy 30 pont lesz. Nem vagyunk tisztában a dugókánk
paramétereivel. Nem kerestük meg az utolsó ponton az  egyetlen szúrót,
ami 20 cm volt a földtől. Nem figyeltük a hangos mellett a csippanást és
fényjelzést, majd komótosan bevánszorogtunk volna a váltásra. A
szabályzatot azért fogalmazták meg így, mert számtalan reklamáció volt,
hogy fogott vagy sem valaki egy pontot. Képtelenség lenne ellenőrizni,
hogy egy távoli pont esetén rögzítette vagy sem a doboz a versenyző
adatait. És addig áll az eredmény hirdetés!  De ebben a konkrét esetben
a befutópont a célba be volt kábelezve, egy kis rugalmasság jó jött
volna.

csak a csapattársaimat sajnálom, hogy feleslegesen gürcöltek.

Szieberth Péter PVM