<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<html><body>
<p>Szasztok!</p>
<p>Ádámnak biztosan igaza van. Az elején a nagy lökdösödésbe úgy meglöktek,hogy kiugrott a dobozból a dugóka s nem voltam biztos abba, hogy "bevette" a pontot (erről biztosan nem tehetek), ezért abba, vagy másikba (?) bedugtam még 1X. Hogy mi volt ott lökélsbe fel sem foghatják azok, akik a szétszórt tömegben futottak. A lényegen nem változtat. Megfogtam minden pontot sorrendben, jól. Mi lehet annál hivatalosabb,mint a versenybíróság gépén megjelenő pontfogás?</p>
<p>Szieberth P. PVM</p>
<p>On Tue, 15 Sep 2015 07:33:03 +0200, Ádám Petrócki wrote:</p>
<blockquote type="cite" style="padding-left:5px; border-left:#1010ff 2px solid; margin-left:5px; width:100%"><!-- html ignored --><!-- head ignored --><!-- meta ignored -->
<div dir="ltr">
<div>
<div>
<div>Sziasztok!</div>
A SI-vel kapcsolatos technikai részletekre délután bővebben kitérek, elöljáróban annyit, hogy 8-as dugókákba (2000000-2999999) 30 pontfogás fér, nem 29. A leghosszabb pályák 30 pontot tartalmaztak. Ha egy dobozt néhány másodpercen belül érintünk, a pontérintés felülíródik a dugókában, nem foglal plusz helyet. Ellenben két különböző, de azonos kódú doboz két pontfogásnak számít. A részidős cetlin ez nem jelenik meg (csak a szoftverben), de a dugókában két helyet foglal, ezért tűnhetett úgy, hogy 29 pont után betelt a dugó.<br /><br /></div>
Üdv:</div>
Ádám</div>
<div class="gmail_extra"><br />
<div class="gmail_quote">2015. szeptember 15. 6:52 Szieberth Péter írta, <span><<a href="mailto:szieberth@gmail.hu">szieberth@gmail.hu</a>></span>:<br />
<blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0  0  0  .8ex; border-left: 1px  #ccc  solid; padding-left: 1ex;"><span style="text-decoration: underline;"></span>
<div>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">Sziasztok!</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">Előre bocsájtom, hogy tanulságként írom meg gondolaimat Szegedi Rövidtávú kapcsán. Talán nem vagyok egyedül azzal, hogy ez a versenyforma nem igazán "jön be" nekem. Nem véletlen, hogy erős a törekvés, hogy a Nemzetek Bajnokságán (VB) is a Normáltávtól elválasszák (más évben rendeznék). Szegeden kivitelben és tartalomban is megfelelő szintet kaptunk. Ezt le kell szögezni, mert a pályák és a körítés nem kérdőjelezhető meg. Szeged csodálatosan szép város… és tele van kocsmával. A váltó viszont gyerekcipőben jár és ennek tanulságait elemezni kellene. Én első futó voltam a "hosszú szenioron", az a lökdösődés a 30 fölötti induló, akik egy vonalvezetésen voltak, ami ment a pálya 2/3-ig, elképesztő és lehangoló volt. Ha rögtön az elején a két kör külön vált volna (a fele az egyikkel majd a másikkal futott volna)… vagy több variáció, több első pontok(?). Hiába van 3 pont érintési hely(doboz) elhelyezve, ha a másik 2 helyen dugókkal közelharcot vívok! Van egy létszám, ami ebben a versenyformában egy irányban nem elengedhető. </span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">A pontok száma is "megtréfált" párunkat. Ajándékba kapott a dugókámmal kapcsolatban fogalmam sem volt, mennyi a tárolási kapacitása. Régen voltam olyan helyzetben, hogy ezzel érdemben foglalkoznom kellene. Viszont vannak olyanok akik ezt tudhatják. Nem kaptunk tájékoztatást ennek a hibának kiküszöbölésére (magyarán kidiszkozták a váltónkat). A balhét egyedül velünk nyelették le. Tudom a szabályzat, mely ezt írja:</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><strong><span style="font-size: 11.0pt; font-family: Tahoma-Bold; color: black;">17.3. A versenyző felelőssége</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">Egyértelmű és megfelelő sorrendben történő pontérintéséért és a célban történő kiolvasásáért a</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">versenyző a felelős;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">a pontérintést igazoló dugóka (elektronikus karton) helyes kezeléséért, annak meghibásodása</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">esetén a tartalék igazoló eszköz megfelelő alkalmazásáért a versenyző felelős;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">amennyiben a rendezőség versenyzőkartont alkalmaz a pontérintés igazolására, úgy azt a</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">versenyzőnek a célban le kell adnia.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><strong><span style="font-size: 11.0pt; font-family: Tahoma-Bold; color: black;">7.7. Hiányzó elektronikus pontérintés</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">Ha a versenyző pontfogása a versenyző hibájából hiányzik, akkor az eredménye nem fogadható</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">el, a versenyzőt ki kell zárni.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">Sportident használata esetén az előző szabály azt jelenti, hogy</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">ha egy elektronikus egység nem működik (azaz nem ad visszajelzést), a versenyzőnek kötelessége</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">használni a tartalék pontérintést igazoló eszközt (pl. lyukasztó). Amennyiben a pontérintés</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">igazolása a dugókából és a tartalék lyukasztásból is hiányzik, a versenyzőt ki kell zárni.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;"> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">DE azért azt is írja:</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><strong><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma-Bold; color: black;">21.2.3. Nem értékelhető versenyző:</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><strong><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span></strong><strong><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">nem érintett minden kötelező ellenőrző pontot;</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">a versenyt feladta;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">a versenyidőt túllépte;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">nem sorrendben érintette az ellenőrző pontokat;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">elektronikus vagy versenyzőkartonját elhagyta, vagy másra bízta;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace: none;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">a váltó vagy csapat, amelynek tagja volt, nem volt teljes létszámú;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: ArialMT; color: #4d485c;">- </span><span style="font-size: 10.0pt; font-family: Tahoma; color: black;">a versenybíróság kizárta;</span></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal">Én és mások is, érintettek minden kötelező pontot, sorrendben is, csak a ("gyors", nem olcsón vett dugóka) 29 + a célt bír bevenni. A hiányzó (30 pontunk volt) 1 érintés az utolsó pont, mely kábelen megjelent a célban a monitoron. Tehát megjelent, hogy fog(tuk)am. De nem szúrtam. Az életképtelen dolog, hogy a hangosítás üvöltése mellett halljam, hogy már nem csippant (ha megtelik nem csippan) az utolsó ponton, hogy azt figyeljem, pláne a befutóponton rövidtávú versenyen rohanásában az elmaradt fényjelzést.</p>
<p class="MsoNormal">Úgy gondolom hibázott:</p>
<p class="MsoNormal">- a pályakitűző aki ezzel a lehetőséggel (hogy vannak olyan dugókák amik nem bírnak 30 pontot) nem számolt </p>
<p class="MsoNormal">- a rendezőség, akikben szintén a pályakitűző hibáját elkövetve fel sem merült a tájékoztatás. Emlékeimben van egy OB a Mátrában (?), ahol a rajtban minden érintett kategóriában kicserélték a dugókákat olyanra (akinek kellett), ami többet tud tárolni!</p>
<p class="MsoNormal">- hibázott az MTFSZ által küldött ellenőr (L.Áron) aki erre a rendezéstechnikai hibalehetőségre nem hívta fel a rendezőség figyelmét, de kizárt mindenkit.</p>
<p class="MsoNormal">- és elsősorban én(mi) akik nem tudtuk, vagy nem figyeltük oda arra,hogy 30 pont lesz. Nem vagyunk tisztában a dugókánk paramétereivel. Nem kerestük meg az utolsó ponton az <span> </span>egyetlen szúrót, ami 20 cm volt a földtől. Nem figyeltük a hangos mellett a csippanást és fényjelzést, majd komótosan bevánszorogtunk volna a váltásra. A szabályzatot azért fogalmazták meg így, mert számtalan reklamáció volt, hogy fogott vagy sem valaki egy pontot. Képtelenség lenne ellenőrizni, hogy egy távoli pont esetén rögzítette vagy sem a doboz a versenyző adatait. És addig áll az eredmény hirdetés! <span> </span>De ebben a konkrét esetben a befutópont a célba be volt kábelezve, egy kis rugalmasság jó jött volna.</p>
<p class="MsoNormal">Mint versenyző és ellenőrző bíró is tanultam az esetből, csak a csapattársaimat sajnálom, hogy feleslegesen gürcöltek.</p>
<p class="MsoNormal">Szieberth Péter PVM </p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<div> </div>
</div>
<br />_______________________________________________<br /> Tajfutas mailing list<br /><a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br /><a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br /><br /></blockquote>
</div>
</div>
</blockquote>
<div> </div>
</body></html>