[Tajfutas] Pályák méretezése a Diákolimpián

Balázsné Krasznai Orsolya bakrorsi at gmail.com
2015. Május. 18., H, 17:27:25 CEST

Sziasztok!
Sok érvet írtatok pro és kontra, élversenyzők és kezdők vonatkozásában.
Amiről én beszéltem az nem csak erről a kettősségről szól, hanem főleg
arról a problémáról, hogy *a korcsoportok eltérnek a hagyományos tájfutó
kategóriáktól. *
A jól felkészített 12 éves gyereknek is életkori sajátosságait meghaladó
pályát kell teljesíteni: az évben csak ezen az egy versenyen kell a saját
korosztályában indulva 14B-s pályát teljesíteni, a 14 évesnek 16B-st, stb.
Ezt nagyon egyszerűen lehet korrigálni a megfeleltetés megváltoztatásával.
Szerintem így lenne helyes, és ezzel a kezdők problémája is enyhülne:

FN II     (9-10-11évesek)                FN 10 D
FN III    (12-13 évesek)                  FN12C (nem FN 14B)
FN IV   (14-15 évesek)                  FN14B (nem FN 16B )
FN V    (16-17 évesek)                  FN16B (nem FN 18B)
FN VI   ( 18-19 évesek)                 FN18B  (nem FN 20A)

K.O.