[Tajfutas] HOB

Tóth Zsolt tothzsolt at kabelnet.hu
2015. Feb. 10., K, 23:58:05 CET

Kedves Marci!

Abban teljesen igazad van, hogy az eltérő pályák legyártása eszetlen feladat
a rendezőknek (lásd akár csak a diósgyőri legutóbbi OB-kat), ugyanakkor
nincs két ugyanúgy belátható gödör, vagy pontosan ugyanannyira futható terep
rész. Ezért az eltérő pályák mindig felvetik azt a kérdést, hogy mennyire a
versenyzők képessége, vagy éppen a szerencsés pálya sorsolása dönt az
élmezőnyön belül?!
Ugyanakkor a HOB esetében lényeges lenne azt a talán általad is sugallt
szempontot figyelembe venni, hogy a rövid versenyek elsősorban a
látványosság oltárán feláldozzák a tájékozódást az atlétika javára. A HOB
pedig a hagyományokról szólna és a szellemi és fizikai teljesítményt
egyformán igényelné, amit nem lehet tömegrajt esetén normálisan megoldani.
Ha elfogadjuk, hogy minden verseny csak a minél gyorsabb lebonyolításról
szól, akkor persze lehet azt mondani, hogy mindenhol legyen tömegrajt. De ha
elfogadjuk, hogy a HOB a tájékozódás és a fizikai teljesítmény csúcsa, a
POCS a pálya tervezés és a csapattársak képességeinek az összehangolásáról
szóló feladat, a KOB a technikás, gyors versenyzők terepe, a sprint pedig a
látványos atletizálódás bevezetéséről szól, míg a váltók a test-test elleni
küzdelemről, akkor elég gyorsan adja magát, hogy a különböző
versenyszámoknál miért is kellene eltérő lebonyolítási formákat alkalmazni
az OB-kon.
Az egy teljesen más piskóta, hogy az év közbeni hagyományos versenyeket
természetesen az teheti egyedivé, ha ott a rendezők szabadon a saját szájuk
íze szerint próbálnak bármilyen újításokat bevezetni és induljon az akinek
tetszik. Azonban az OB-kon csak az lenne a cél, hogy az elit mindenképp
legyen ott és a legjobb tájfutó nyerje meg a versenyt.

Üdv

Zsolt