[Tajfutas] kérdés

compass-sport c-sport at medex.hu
2014. Jún. 15., V, 20:34:40 CEST

Sziasztok,

Az ok egyszerű. Ha egy erős mágnessel a tájolód közelébe mész akkor az erős
mágneses hatás ( a föld mágneses hatásának több tízezerszerese) miatt az
iránytű polaritása megfordul. Ilyenkor a piros mutat délnek és a fehér
északnak. Valamint mivel a tájoló az északi féltekére van kiegyensúlyozva,
így  a déli (azaz a fehér fele tűnek) hosszabb azaz súlyosabb, hogy
kiegyenlítse a föld mágneses vonzását ami nem csak a tengely körül mozdítja
el a tűt de a föld irányába is vonzza a gravitációs erővel egyetemben.

Kiegészítés: ezért van, hogy a brazil szenior VB-n a nálunk használatos
északi súlyozású tájolók kicsit ferdén fognak állni egy kicsit és ettől
lehetnek bizonytalanságok, ezért is készít a Silva és a Moscompass is
kifejezetten a VB-re súlyozott tájolókat.

Szóval nem véletlen, hogy minden tájolóhoz a használati útmutatóban benn
van, kerülje a tájolóval az erős mágneses hatásokat, amik lehetnek nagy
transzformátor állomás, hangszóró, áruházakban a biztonsági rendszer
mágneses kioldója, elektromotor mágneses játékok, stb

És ha már megtörtént a probléma azaz megfordult az iránytű polaritása, akkor
ugyanilyen erős mágneses hatás következtében visszafordítható.

Ezért van nálam versenyeken mindig egy erős kobalt mágnes amivel max. három
mozdulattal megfordítok egy iránytűt.

Szóval, Gidó a tájolónak nincs baja, csak egy erős mágnessel vissza kell
téríteni jó irányba.

Üdv Zoli

Guttmann Zoltán

multiNavigator.hu portál és webáruház

 <http://www.multiNavigator.hu> www.multiNavigator.hu - egy webáruház ahol
ajándék a vásárlás

Figyelje az arany óra <http://www.multinavigator.hu/cikk.php?id=764>
akciónkat nap, mint nap!

PartnerProgram 2013 - kedvezményes
<http://www.multinavigator.hu/cikk.php?id=1806>  vásárlás webáruházunkban
egész éven át

Egyedi <http://www.multinavigator.hu/termek_list.php?id_menu=652>  ajánlatok
regisztrált felhasználóinknak.

GPS Trade Kft

outdoor és futó szaküzlet kis és nagykereskedelem

1134 Budapest, Dózsa György út 63.

                                                      ( bejárat az
Angyalföldi utca felöl)

tel: 061/ 239-6013; 061/7 888 888; fax: 061/237-0563

  _____