[Tajfutas] kérdés

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2014. Jún. 15., V, 20:10:24 CEST

Nem a tájolódban van a hiba, ez teljesen normális dolog, átlag 250 000
évenként felcserélődik a két pólus (legutóbb 780 000 évvel ezelőtt volt
ilyen), így a tájoló is fordítva mutat. Úgy lehet megoldani a problémát,
hogy ezentúl a tűnek nem a piros, eddig az északi irányt jelölő végét,
hanem a másikat, a fehéret tekinted az északi irányt mutatónak -:).
Részletesebben lásd itt
<http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6ldi_m%C3%A1gneses_mez%C5%91> a
Pólusváltozások címszót.

ET