[Tajfutas] Hungária Kupa kapcsán - hol voltak a válogatottak? - vita indító

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2014. Aug. 29., P, 22:43:15 CEST

Sziasztok!

Én is részletesen hozzá tudnék szólni a témához, de szerencsére ezen a
héten is olyan forrásbővítő megbeszélések vitték el az időmet, mint az
Erzsébet-tábor, a Normafa-projektből való térképkészítés vagy csak az
SI-készletek külsősöknek való bérbeadása.

Azért három gondolat:

1. Tavaly volt olyan VB-felkészülési edzőtábor, aminek az elszámolásakor
az MTFSZ számlázott az IFK Morasnak (ez Lenkei Zsolti és Gyurkó Fanni
svéd klubja).

2. Többször írtam már, hogy a válogatott témájánál nem szabad figyelmen
kívül hagyni, hogy hány és milyen hosszú világverseny, ill. hazai OB van
mostanra. Nyugodtan nevezhetjük brutális növekedésnek, ha a 70-es évek
végéhez hasonlítjuk, amikor a Hungária kupa a fénykorát élte.
Ráadásul az augusztus második fele most már a sprint OB felkészülési
időszak, amihez nem volt a legideálisabb a lassú, köves,
sérülésveszélyes mátrai terep, így még edzők részéről sem minősülhetett
szentségtörésnek a távolmaradást javasolni a tanítványoknak.

3. A rengeteg világversenyt és egyéb válogatott felkészülési programot
szervezésileg is nehezen bírjuk azzal a szűk stábbal, akivel ezen
dolgozunk csekély javadalmazásért vagy éppen társadalmi munkában. Így
pl. idén sikerült elrontanom a ruha-beszerzést, és volt kerettag, aki
nem is kapott válogatott ruhát, csak kölcsönbe használtat. Ennyit arról,
hogy mire kötelezzük őket cserébe...
Szívesen veszünk további segítőket! Kiszámoltam, jelenleg 36,8 év az
átlagéletkora annak a csapatnak, aki a leginkább dolgozik a
válogatottért (a két szövetségi kapitány, a főtitkár, valamint Novai
Éva, Zsigmond Száva és én). Ebből is látszik, hogy hiányzik a
legtapasztaltabb, 50-es/60-as években születettek generációja, pedig más
nemzeteknél bőven vannak belőlük a világversenyek csapatvezetői
megbeszélésein.

Üdv,
Skuló Marci