[Tajfutas] Térkép utómunkák és nyomatok javaslat

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2013. Okt. 17., Cs, 22:52:53 CEST

> Valami azt súgja, hogy nem az oszetnyomdáké a jövő.
> Nem kellene ezt figyelembe venni a döntés meghozatalakor?

Én abból indultam ki, hogy az IOF szabályzatok (jelkulcsok) alapján a
direktszínes ofszetnyomtatás az ajánlott, nyilván nem véletlenül. Bár
most már jön az ISOM felülvizsgálata.
Mindazonáltal összehasonlítva a VOB térképét a 2009-es ONEB hasonló
jellegű (Aggteleki-karszt) direkt színes ofszetével, nekem Martin minden
- egyébként nagyon tisztelt - munkája ellenére az utóbbi a jobb. Igaz,
én csak a kísérőversenyen indultam, és még azon is a tartalék, sima 80
g-os papírra nyomott térképet kaptam.

De ha modernek akarunk lenni a szabályozással, akkor felvetném azt is,
hogy a K-számnál van-e még értelme a kivágat-betűjeleknek? Amikor
digitális nyomtatásnál egy A4-re megalkotott dizájnt még az Ocadben is
oda tol az ember, ahová az adott pálya kívánja, nem beszélve a komolyabb
szerkesztőprogramokról?

Üdv,
Skuló Marci