[Tajfutas] GPS térképhelyesbítéshez

Palumbi Edit eci.pp at indamail.hu
2013. Jún. 30., V, 12:46:11 CEST

Szia
Ha Magyarországon dolgozol, akkor az UTM-et felejtsd el! Csak az EOV a korrekt. Csináltam tesztmérést, az UTM és EOV vetületnek É-D és K-NY irányban eltérő a torzulása! A GPS méréseket is át lehet konvertálni EOV-ba, helyesebben be lehet olvasni OCAD-be EOV-ban, csak kell hozzá még néhány lépés. Bár ha jól tudom, a legújabb OCAD-nél már megy közvetlenül a készülékről.Sprint térképeknél felejtős a GPS, nem elég pontos hozzá, erdőben viszont megfelelő és jól használható. Meg a sprintnél általában van elég épület, objektum, amihez lehet mérni. A közműtérképnek jónak kell lenni, mivel annak az EOV nyilvántartási térkép az alapja. De nem mindegy, hogy egy papírtérképről digitalizálsz, ami már papírbeszáradással terhelt, esetleg még fénymásolt is, vagy digitális állományból, amit beolvasol, és minden a helyén van. Ahhoz lehet illeszteni. 10000-es topo szelvénynél pedig a szelvénysarkokat illesztjük a sarokpontok kooordinátáira, és onnantól kezdve minden ehhez illeszkedik. Tehát mindig a (jó) alaphoz illesztjük a mérést és nem fordítva!
Üdv: Edit*(aki földmérő és GPS-navigációs szakmérnök)