[Tajfutas] GPS térképhelyesbítéshez

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2013. Jún. 30., V, 10:12:41 CEST

Sziasztok!

Köszönöm a GPS vásárlása témában írt magánleveleket!
Végül is az lett belőle, hogy egy lelkes edzőverseny-törzsvendég
sporttárs felajánlott egy olyan elfekvő túra-jellegű GPS-t, amiről
többen is írták, hogy használják térképkészítéshez.

Még egy adalék a vitához, hogy mennyire kell egyáltalán GPS, vagy nem.
Sok térkép gyanítom azért torz, ahogy Zolika is írta, mert már az
alaptérképek szintjén sincs rendben a dolog. Bekerül a korábbi - a
szocializmus alatt torzított alaptérképek felhasználásával készült -
tájfutótérkép vagy - parkjellegű térképek esetén - a Googlemapből
kimentett műholdfotó, várostól szerzett közműtérkép, stb. háttérnek,
aztán megy az átrajzolás. Én nem tartom magam térképésznek, de szeretem,
ha a térképeim vannak valamilyen vetületben - EOV, vagy legalább UTM -
és ezt GPS-szel egyszerű kivitelezni. Még a sprint térképek esetén is,
ahol a tényleges helyesbítéshez, sokszor magas házak között túlságosan
pontatlan a GPS, a terület határvonalait fel szoktam mérni, és ehhez
illeszteni a különböző alaptérképeket.

Üdv,
Skuló Marci