[Tajfutas] 3Sz 7 eredmények

Marosffy Dániel marosffy at interface.hu
2013. Ápr. 4., Cs, 10:45:13 CEST

Az említett eredménylista ISO-8859-2 (közép-európai) kódolású, de ezt,
sajnos, nem tudatja magáról, hanem elvárja a böngészőtől, hogy
kitalálja, vagy eleve úgy legyen beállítva (meg lehet nézni a forrást, a
<head>...</head> szakaszban nincs semmi encodingra utaló).

Csúnya helyettesítő karaktereket akkor fogsz látni, ha más kódolással
(vszleg UTF-8) próbálod nézni. Ez böngészőnként változó módon állítható
állítható, pl.:

IE: Nézet / Kódolás

FF: Webfejlesztő / Karakterkódolás

Megnéztem pár eredménylistát és máshol sem látom, hogy az encoding benne
lenne a head-ben, tehát kicsit rejtélyes, hogy viselkedhetnek
különbözőképpen nálad. (Bár statisztikai mennyiségnek nem nevezném a
próbálkozásaim számát.)

Egy biztos, bármit is állítasz be (van olyan opció is, hogy automatikus
felismerés), azokat az oldalakat nem fogja érinteni, amelyek - nagyon
helyesen - közlik magukról a kódolásukat. Ahogy elnézem, az SI
eredménylisták jellemzően nem ilyenek.

D.