[Tajfutas] szimbol

redl gabor redl_gabor at hotmail.com
2012. Nov. 10., Szo, 09:50:42 CET

A szó magyar eredet-történetéhez: a "szimbola" kifejezést se felejtsük ki a szóbokorból.
(egy P. Howard kedvelő)
Rozoga

From: tipomiksi at chello.hu
To: bardosi.zoltan at mavinformatika.hu; tajfutas at lazarus.elte.hu
Date: Sat, 10 Nov 2012 09:43:37 +0100
Subject: Re: [Tajfutas] szimbol

Az élő magyar nyelvben,vagyis amit ma használunk, megfigyelhető egy jelenség: az idegenből átvett szavak kiejtés szerinti írása. Ezen belül legjellemzőbb a hosszú magánhangzók használata. (Én is sokáig rövid o-val írtam a szimb-o/ó-lt, de most már áttértem a hosszúra.) Hogy néhány régebbi példát hozzak: gól (goal), rádió, június, július, túra (tour) vagy újabbat (?): karikatúra, víkend, argó, zsúr (jour), azsúr. És ha (még) nem is így írjuk, akkor is így mondjuk - erre legjobb példa a radioaktivitás, amit (szinte) mindenki rádióaktivitás-nak ejt ki.

Egy amatőr nyelvész :-)