[Tajfutas] Isom és ISSOM

Kovács Gábor borea at is.hu
2012. Május. 21., H, 22:18:23 CEST

Ez egy eléggé összetett probléma.

Egyrészt nagyon örültem, hogy nem az ISSOM jelkulcsú térképpel futottunk a
sprinten, mert így a normál út-ösvény jelölésű utak jól láthatóak voltak.
Tapasztalatom szerint az ISSOM földutakra használt halványbarna kitöltésű,
igen vékony fekete szaggatott vonallal határolt jele a halványsárga, sárga
területekbe (de néha még a zöldbe is) annyira beleolvad, hogy futás közben
alig lehet észrevenni. De legalábbis sokkal kevésbé, mint a hagyományos
jelkulcs szerinti fekete utakat.
    Ennél a terepnél, ahol egy-két kerítést kivéve feketével jelölendő
akadályok nemigen voltak, ez szerintem így jó megoldás volt. És szerintem
más erdei-mezei terepeknél (azaz ami nem városban van, ami tele van
akadályokkal) is jó megoldás. Ugyanígy volt egyébként 2010-ben is a Mátrában
a DO sprinten.

Másrészt viszont nagy kérdés, hogy ez így mennyire szolgálja a versenyzők
nemzetközi versenyekre való felkészülését. Mert ott valószínűleg ISSOM
jelkulcsú térkép lesz a sprinten.

Harmadrészt kérdés, hogy ezt a hibáját az ISSOM jelkulcsnak (azaz hogy a
leggyorsabb haladást lehetővé tévő utak nem látszanak jól a térképen)
fogják-e valamikor is korrigálni? Talán van rá remény, mert az egész sprint
tájfutás még csak kb. egy évtizedes, még nem forrhatott ki eléggé.

Még egy adalék: a DO-val egyidőben zajlott TrailO EB-n is az egyik nap ISOM,
a másik ISSOM jelkulcsú térképpel zajlott (de a TrailO szabáylok ezt
megengedik).

Kovács G.