[Tajfutas] FW: Monspart Sarolta kérése

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2012. Jún. 5., K, 17:33:09 CEST

Sziasztok!

Egyetértek, és hozzá tenném, főleg azoktól furcsállom nagyon a bácsizást
(tegeződés mellett), akik csak 10-20 évvel fiatalabbak, tehát 40-60 év
közötti szeniorok. Viszont megértem azokat a fiatalokat, akik nem szívesen
tegezik vissza az idősebbeket, tudom, hogy van olyan fiatal, aki szenved
attól, ha elvárják tőle, hogy a 60 fölötti öregeket tegezze. Talán főleg a
vidékiek között. Én is vidékről Bp.-re került ifjú voltam annak idején, és
hasonlóan viselkedtem az idősekkel szemben. Fiatal felnőttként a sport
tevékenységet éppen szüneteltettem, ezért csak munkahelyi példákra tudok
hivatkozni, arra, hogy első munkahelyemen több volt tanáromat (vagy aki
tanárom lehetett volna) megbánthattam azzal (mivel azt hittem, ahhoz
szoktam) hogy nem tegezhetem vissza azt, aki annyival idősebb, mint ők
voltak. Név szerint Vincze István, Sarkadi Károly, Freud Géza, id. Makai
Endre szenior oktatók / kutatók, ők jutnak hirtelen eszembe, akiket nem
bírtam visszategezni. (Gondoltam, nevek említésével meggyőzőbben lehet
érvelni, ezért elnézést kérek a más szakmájúaktól, akiknek ezek a nevek nem
mondanak semmit. Talán Erdős Pál nevét többen ismeritek, vele is így
voltam, amikor konferenciákon találkoztunk.) Érdekes, hogy a Mat. Kutató
akkori igazgatóját, Rényi Alfrédot simán visszategeztem, amikor a hallgató
korombeli magázódásból átváltott a munkahelyi tegeződésre. Igaz, hogy ő
fiatalabb is volt mindazoknál, akiket az előbb említettem.

Üdv:
Kéri G