[Tajfutas] Budapesti Tájfutó Napok / Szenior találkozó

MTFSZ iroda iroda at mtfsz.hu
2012. Jan. 19., Cs, 13:06:36 CET

Sziasztok!

Egy félreértést szeretnék tisztázni:

A 2012. július 1. előtt kiadott versenyengedélyeknél még MINDENKÉPPEN a
régi rendszer lesz érvényben, vagyis az MTFSZ-en múlik majd, hogy mennyire
ellenőrzi a sportorvosi igazolást (nyilván úgy, mint eddig). A 2012-es
versenyévadban tehát ez nem lesz probléma.

A Sporttörvény alapján (leegyszerűsítve) a versenyrendszerben, bajnokságban
való részvétel feltétele a versenyengedély. Ennek hiányában csak nyíltban
lehet indulni (mivel az a versenyrendszeren kívül van). 2012. július 1-től
(elvileg) az új versenyengedély kártyán lévő chip érvényesítésével fogja
tudni a sportorvos igazolni, hogy az adott sportoló járt nála.

Gyakorlatilag a 2013-as versenyévad lesz az első, amelyre megoldást kell
találnunk erre a problémára. Az MTFSZ-nek kiemelt célja, hogy minél többen
tudjatok versenyszerűen sportolni a lehető legkevesebb bürokratikus
megkötéssel, így ígérhetem, hogy alaposan megvizsgáljuk a kérdést és
elsősorban a szeniorok esetében megpróbáljuk az összes lehetséges
könnyítést alkalmazni.

A helyzetet nehezíti, hogy a sport irányítását január 1-től átvevő Magyar
Olimpiai Bizottságnak halvány fogalma sincs arról, hogy ez hogyan fog
pontosan működni. Az új, chip-es versenyengedély-kártya rendszere még közel
sincs készen, a sportorvosok nem állnak készen az új rendszerre.

Röviden tehát: 2012-ben még nem lesz változás a versenyengedélyek
rendszerében.

Kellemes felkészülést kívánva mindenkinek a 2012-es szezonra,

Üdvözlettel,

Less Áron
MTFSZ főtitkár