[Tajfutas] HOB

Hajdu Kálmán hmarcell at startadsl.hu
2012. Ápr. 6., P, 09:43:14 CEST

   	 	 	 	  Én máshol látom a gondot.  A múlt héten lomtalanítás volt a környékünkön és kirámoltunk egy pincében lévő szekrényt ahonnan előkerült a nagyobbik fiam 1989-telén készült felkészülési terve. (az 1990-es junior VB-re). A kisebbik fiam első féléves versenynaptára meg itt van kitűzve a falra szemben velem.   Csatolom a a felkészülési terv alapfelosztását amit beszkenneltem. A lényeg 1990-ben április elejéig nem volt a felszülési tervben egy verseny sem.  Az első versenyszezon kezdete április eleje, és az június végéig tart. Az első félévben mindössze 2 bajnokság van (júni. 14. és júni 22.) . Magyarul lehetett a felkészülést tervezni, a makrociklusokat normálisan ki lehetett alakítani. A monoton, terheléses kontrasztos és lökésszerű ciklusok tervezhetők voltak. Meg lehetett oldani a fontos versenyre történő formábahozást (Ráhangoló mikrociklus) és mivel júni végétől augusztus közepéig nem voltak versenyek a levezetés és a pihenés is biztosított volt..  A legkisebb fiam versenynaptára, csak a pirossal jelölt fontos kiemelt válogató versenyeket felsorolva, így néz ki:   márc 31 HOB (hosszútáv),   ápr 6. Junior válogató (középtáv) -erről sikerült lebeszélni!-   ápr. 28 ifi válogató (normál),   máj 12 ifi válogató (sprint) máj 13 ifi válogató (közép),   május 19/20 Diákolimpia (közép/sprint),   juni 1. ifi válogató (közép),   juni 9 ÉOB,   juni 23 KOB, (közép),   juni 24 VOB.  Megnézem, azt aki ide formába hozó ráhangoló periódust tud tervezni! És végül juni 28-30 IFI EB.  Tessék tudatosan tervezni, edzeni, és eredményesnek lenni!
  Tudom, hogy időközben eltelt 22 év és az akkori edzésmódszerek lehet, hogy elavultak.  De az ember fiziológiai lehetőségei nem változtak, és 16-17 éves korban fokozottan indokolt a szervezet adottságait és lehetőségeit figyelembe véve alakítani az elvárásokat és a versenynaptárt, mert szerintem elsősorban nem a pénzhiány hanem ez a verseny és vállogatási rendszer az ami garantálja az eredménytelenséget. Egyébkén a leányok mindig kevesebben, voltak, és miután korán érnek, hamar mutatnak jó teljesítményt. Mint minősítési bizottság elnöke emlékszem, hogy pl. Oláh Katinak 15 éves korában kértek korengedélyt, hogy N21-ben indulhasson!
  Ja mind a két gyermekem indult a HOB-on eredményüket ott keresse az akit érdekel.