[Tajfutas] RE. sprint ROB

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2011. Sze. 7., Sze, 07:55:03 CEST

Ilyesmi már többször előfordult országos rangsorolókon. (Eger,
Szentendre, Budai vár, Óbuda) Nem akarom az említett versenyek és az
ROB rendezőit bántani, tudom mennyi fontosabb teendőjük volt, mégis
úgy látom, rendezői feladat lenne elejét venni, hogy ilyesmi ne
fordulhasson elő. Nem tudom miként lehet, de valahogy kellene
megoldást találni erre.

Tény azonban, hogy ilyen esetekben a versenyző részéről a szándékosság
teljesen nyilvánvaló.

Kicsit más a helyzet a sraffozás esetében, ahol a tilos területre
véletlenül jóhiszeműen is ráfuthatunk, mert futás közben nehéz
felmérni, hogy hol van ennek a határa. Ez történt velem, mint utóbb (a
pálya berajzolásakor) rájöttem nemcsak a POCSB-n, hanem az ROB-n is.
Éreztem, hogy valami nem stimmel, és irányt is változtattam, jobbra
fordulva elhagytam a főtéren kis fallal körülvett részt, mert úgy
tűnt, hogy ha tovább megyek a felvett irányban, akkor magasabb falat
kell leküzdenem. Előnyt tehát nem szereztem, mert így a törésekkel
hosszabb utat tettem meg, mintha konvex görbe mentén eleve kikerültem
volna ezt a területet. Arra meg sokáig rá sem jöttem, csak 3 nappal
később, hogy kicsit egy tiltott területre tévedtem. A verseny alatt az
iram miatt abban a tévhitben voltam, hogy a sraffozott terület az
alacsony, áttetsző tetővel fedett, föld alá süllyesztett résznek felel
meg. Egyébként nem látom, mi volt az értelme a tiltásnak, mivel amúgy
ez a terület nem volt gyalogosok elől elzárt terület.

Üdv:
Kéri Gerzson