[Tajfutas] ROB-POCSB

Kovalcsik István kovalcsik.istvan at gmail.com
2011. Sze. 6., K, 14:09:06 CEST

Kedves Sporttársak!

Ha már OB-t értékelünk, akkor én is hozzászólok. Nekem az előző
évekből sok Sprint OB tetszett, valószínűleg azért, mert pörgős,
látványos versenyforma, s néhány városban olyan belső udvarokat,
kertrészleteket is bejárnak a pályák, amik egyébként nincsenek nyitva,
vagy nem tünnének fel, nem járnánk arra.
A PCSB pedig szerintem az egyik legizgalmasabb, legkreatívabb
versenyforma. A HTC előző sprint OB-ja a legszebb tájfutó emlékeim
között van a strandolással, koncerttel, minden körítéssel és Hmvh
(hódmezővásárhely) szépségeivel együtt.

Érdekes, hogy akkor is a selejtező volt technikásabb, élvezetesebb, s
most is. A döntőben akkor is voltak nagy, sivár, "ész nélküli"
rohanások, amik nem okoztak szellemi élvezetet. A selejtező most is
változatos, érdekes volt, a döntő egy része pedig "futás, ami
belefér". Csak most a kísérő rendezvények, a strandolás és a koncert
elmaradt, sőt, sajnos a meghirdetett tésztaparti is megváltozott (a
döntő előtt másfél órával nem akartam saját futásomat tönkretenni
pörkölttel).

Egyetlen apró (de számomra "B döntőbe" kiesést eredményező) "hiba"
volt a selejtezőben, egy kidőlt fa hatalmas koronája, ami miatt nem jó
helyen kerestem a "bozótos" pontomat (ami viszont pár lépésnyire két
csenevész husáng volt a valóságban). Szóval ezt szerencsétlen
pontelhelyezésnek tartottam, s ráfáztam, de egyébként a selejtezőt
nagyon élveztem. A döntőt alapvetően az építkezések és a főtéri bódé
nehezítették (ez utóbbi nem volt a térképen, a pont pedig mögötte
volt).

Nagyon tetszett még a selejtező rajtjába vezető "Mária utca"
kisvárosi, szinte falusi hangulata.

A PCSB-n egyetlen gondom volt. Nagyon kicsik voltak a térképen a
kódok, alig tudtam kiolvasni. Nagyobb betűméretet és/vagy félkövér
megjelenést megérdemeltek volna. Zsigmond Tibornál ez még párosulni
szokott egy fehér körvonallal, ami jól elkülöníti a környezetétől, s
számomra felettébb hasznos.

Egyébként a térképek pontossága és nyomtatási színvonala is OB
minőségű volt. Gratulálok hozzá.

Sok hasonlóan szép versenyt kívánok a HTC-seknek.

Kovalcsik István