[Tajfutas] Max. pulzus

Pataki Gábor pataki.gabor at k-mail.hu
2011. Okt. 26., Sze, 18:29:02 CEST

Sziasztok,

Ha jól tudom, a vita tárgyát képező képlet egy ajánlás, és nem
"kötelező" dolog, mely szerint nem igazán egészséges - főleg az
edzetlen, nem kellően felkészült szeniorok számára - , ha az ember
átlépi, netalán tartósan a kivonással megkapott határszám felett tarja a
pulzusát sportolás közben. Nálam ez elvben 176 lenne, ez pedig 5'.30" -
5'.40" /km-es átlagot jelent, ami elég röhejesnek tűnik, főleg úgy, hogy
a nyugalmi pulzusom 52-54 körüli, de egy sajnálatos történet
eredményeképp így alakult. Emiatt viszont edzésen és versenyen is -
főleg a vége felé - sikerült néhányszor 192-196 közötti pulzust
produkálnom, 3-4 percen keresztül is - persze fejre is álltam a végén
rendesen. Azt viszont határozottan kijelentem, hogy nem igazán éreztem
magam túl fényesen a nap hátralévő részében, és a kardiológusom erősen
óvott attól, hogy megismételjem.

Gábor