[Tajfutas] (nincs tárgy)

Molnár Attila amolnar at btfsz.hu
2011. Okt. 24., H, 13:47:18 CEST

Kedves Lajos és esetleges további érintettek!

Úgy gondolom, hogy némi felvetés tisztázásra szorul pár dologgal kapcsolatosan:
A verseny elnöke Tóth Tamás volt. Bogdány Miklós szombatig még térképet sem látott, mivel indult az OCSB -n.
Az EVB pályákat én követtem el. A pontok kódszámának kiosztása teljesen véletlenszerűen történt (a pályák tervezésekor az Ocadben sorban jött szám).

Senkinek nem tűnt fel (de miért is kellett volna?), hogy két egymástól 45 méterre levő különböző jellegű pont (146: köves kúp; 164: szikla csoport 1,5 méteres sziklákkal) száma hasonlít egymásra. Ha valaki matematikailag bele akar még kötni számokba, az bele is fog! Kinek mi számít egyformának?

A pályakitűzőnek nem kevés ideje menne el azzal, hogy megszüntesse az esetleges "benézési" lehetőségeket. Attól pedig minden leendő rendezőt óvva intek, hogy stekkelés után számokat cserélgessen, mert az elég nagy hiba forrása lehet!
A nem olyan rég módosított versenyszabályzatban már csak egy lényeges dolognak kell teljesülnie a pontok elhelyezésével kapcsolatosan: 30 méteren belül nem lehet egymástól pont. Erre külön gondot fordítottunk mind a két nap. Lehetett volna még fokozni a dolgot két befutó ponttal (vagy számos egyéb 5let van a tarsolyomban) - de direkt távol tartottam magam ilyenektől. Sőt, a fejjel lefelé más számnak olvasható kódok (66, 86, stb.) sem kerültek bele a számok közé!
Akik ismernek, tudják, hogy szeretem betartani a szabályokat. Szerintem Drót Tominak az agyára is mehettem ezek folyamatos közlésével.

A tájfutás velejárója, hogy egy versenyzőnek a kódokra is figyelnie kell, legyen az betű vagy szám (igen, lehet betű is!).
És azt hiszem, Tamás Tibi nagyon jól leírta, amit erre a dologra még mondani tudnánk.

Mozsár