[Tajfutas] Ha én ez tudom, visszamegyek a rajtba

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2011. Nov. 10., Cs, 17:24:40 CET

  ----- Original Message -----
  From: Ágnes Tóth
  To: Sent: Thursday, November 10, 2011 12:33 PM
  Subject: [Tajfutas] Rostás Irén válasza Paskuj Mátyás levelére
  .............Erre azt mondta a rajtfelelős, hogy "ne parázz már, tegnap is volt ilyen, itt a térképed, gyere dugókázz és mondjad a célban, hogy rajtdobozzal indultál". Ő adta a térképet, nem én vettem el.

  ......A negyedik nap az egyik térképhibás biztos én voltam, de sajnos, én nem mentem vissza a rajtig...........  Ha tudom visszamegyek!

  ..Az én esetem röviden a következő volt

  "-  Az 1 . pontnál kód-térképhely egyezik..., nyomás  a 2-esre..., itt kicsit tétovázom, miért is van ott a pont, de innen alig 50 méterre ott virít egy másik bója, fura a helye, de biztos elnéztem valamit. Itt már egyezik a kód a kezemen lévő pótszimbollal, így hát ledugózom.  Nyomás a 3-asra, simán bejön, aztán váratlan tény, a következő  kód nem stimmel, döbbenet!. Kihajtva a térképet vettem észre a pálya nem egyezik meg a kategóriámmal. Rossz térképet vettem el ?! Némi pánik, majd rohanás vissza a rajtba, miközben ismét a kettes pont mellett húzok el....".

  Ekkor jön onnan el két szenior versenyző, egyikük a kategóriatárs Ludvig Pista. Egy bevillanás után gyorsan utána futok, közben mondom neki az esetemet, és azt, futhatnék-e vele együtt. Nem mondott nemet, így vele, avagy inkább ráragadva teljesítem innentől a valódi pályámat. Célbaéréskor engem is mikrofonvégre kap Kocsik Árpi. Én is mondtam neki a rossz térképet vettem, majd gyorsan megköszönve az előttem célba ért Pista sportszerű segítségét, szégyenemben elkullogtam a kocsimhoz. Emlékzetem szerint 1968 -tól  olyan ezer versenyen túl először történt meg velem ilyen eset ! Persze, döntöttem a zárófutamot már sehogy, vagy csak buliként teljesítem.

  Vége is lenne az esetnek, de tény.........

  egy fiatal úriember (az egyik dunántúli klub versenyzője), aki a rajt előtti bemelegítéskor éppen előttem hülyéskedett társaival (szórakoztak az akácfa tüskékkel) lekéste rajtidejét, majd félretaszítva-már a kordonban voltam- nyomatott a térképekhez. Kikapott a csőből vagy három versenytérképet, amely leesett a földre, majd ezt már az esti strandi beszélgetés során mondta el,- ő szerinte a helyes csőbe gyömöszölte vissza a felesleges térképeket-húztam én ki a versenytérképemet. Hát, nem tudom végül is mi az igazság, de tény, én ezt a napot nagyon megszívtam. Ráadásul az ötödik napon szembesültem azzal, hogy igenis, jó csőből, bal első sor harmadik vettem ki a térképemet. (ha naponta nem cserélgették a sorokon a csöveken a kategóriák feliratait.) Így aztán számomra az idei Hungária kupa  "csak" egy jó buli, fürdőzgetés, egy családi szórakozás lett.

  A legnagyobb fájdalmam mégsem ez volt, hanem az amikor a PR bizottság(?!) egyik tagja kacérkodva hordta szét a Hungária Kupa színes híradóját,-én amolyan több évtizede mezítlábas sportági sajtós hírt adó próbáltam meg belőle egy pld-t kiadványt szerezni, de nem kaptam, nem kaphattam , mert az csak a "privilégiumosaknak" járt.

  Én, nem voltam az !

  Pedig, lehet, hogy én is tettem valamit negyven év alatt az írott sajtó(k) útján arról, hogy e remek sportágat hazánkban minél jobban megismerjék. Úgy látszik ez itt akkor nem volt lényeges dolog. Sebaj, másnap azért egy panaszkodás után Matyitól az egyik példányból beszereztem egy lapocskát, egy másikat pedig másnap nagy örömre egy szemetes zsák mellől- vki rajta kajálhatott -számomra igazi értékként, nem túl jó állapotban, azonnal elloptam.

  Hogy, Irén eseténél maradjunk többszörösen elcseszték a dolgot a rendezők. Először akkor, amikor így lehetett új rajtidőt kapni, (HA ÉN EZT TUDOM) másodszor, hogy ezt nem az eredményhirdetés előtt rendezték le. Vajon, ezidőtájt mit, vagy egyáltalán tudott-e valami konkrét dolgot az esettel kapcsolatban az ellenőrző bíró, ugyanis ő ezt könnyedén lerendezhette volna. (Vsz szerint addig nem lehet eredményt kihirdetni még az ell. bíró ezt jóvá nem hagyja)

  Bár ellenőrző bíróként már nekem is volt korábban egy neves rangsoroló verseny nevesincs kategóriájában az eredményhirdetés előtt kérésem a rendezőkhöz:-  ezért, meg azért... ne hirdessék ki az eredményeket. Kihirdették,díjazták...  ezt bele is írtam a jegyzőkönyvbe, de semmi........átnéztek a megjegyzésem felett. Idén is - már előre látható volt, belebuknak a lebonyolításba. Így is történt, de biztos, hogy a 2012-es versenynaptárban minden gond probléma nélkül, mintha mi sem történt volna rendezhetik meg újfent neves rangos versenyüket. Hát ez, van ezt kell szeretni?!

  További szép napot mindenkinek.

  Popey