[Tajfutas] Herend Kupa

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2011. Május. 30., H, 08:17:34 CEST

Sziasztok!

Az alábbi fél mondat alapján fogalmazódott meg számomra az e levélben
feltett kérdés, azaz inkább kérés.

*** A mai kiemelt rangsoroló verseny eredményeit csak én nem találom,

Nincs kedve valakinek egy cikket írni a tájolóba, vagy legalább a levelező
listának mellékelve - a lista gazdája bizonyára engedélyezné egy ilyen
mellékletet tartalmazó levél elküldését - amiben laikusoknak, vagyis hozzám
hasonló, versenyrendezői, versenybírói ambícióval nem rendelkező közönséges
versenyzőknek megmagyarázná, kifejtené a különböző fajta minősítő versenyek
különbségét, ezek valamennyi összefüggésével és hatásával együtt?

Mik az eltérő követelmények és egyéb eltérő körülmények a rendezésre, ill.
anyagi kötelezettségvállalásra, eredményközlésre, rangsor számításra stb.
vonatkozóan? Miért van a k szorzó jelenleg használt 3 különböző értéke, ami
kiemelt rangsorolókon minden versenyző elért pontját 5 %-kal megnöveli,
regionális rangsorolón 5 %-kal csökkenti? A nevezések ösztönzésének
befolyásolására, vagy más okból is?

Miért van, hogy nem egyszer regionális rangsoroló verseny rendezése magasabb
szinvonalú tud lenni kiemelt rangsorolóénál? Említhetném a nem rangsoroló
Boróka Kupákat is, mint olyanokat, amik szerintem színvonalban elérik sok
országos, ill. egyik vagy másik kiemelt rangsoroló verseny színvonalát.
Tehát úgy tűnik, hogy az eltérés nem a verseny színvonalában van. Konkrét
versenyekről, mint a legutóbbi kiemelt rangsoroló Herend Kupa ne legyen már
szó.

A Herend Kupáról egyébként az a véleményem, hogy Hites Viktor és a rendező
egyesület mindent megtett azért, hogy jó verseny legyen. A magas csalánról,
a pontra rádőlt fáról nem tehetnek. Talán azt lehetne megkérdezni tőlük,
hogy miért pont ezt a terepet választották, amikor sok jobb terep is van a
megyéjükben, de bizonyára ennek is megvannak az okai, kulisszatitkai. Az
összetett eredményekből látom, hogy rajtam kívül többen mások is
"elvéreztek" a Hajag-tetőn rendezett versenyen azok közül, akik az első nap
még élen voltak. Hangsúlyozom: a rendezőket semmiért nem hibáztatom! Inkább
elismerésem az áldozatkész munkájukért. (Késő esti ill. kora hajnali
órákban tapasztaltam, hogy a verseny honlapját nem lehetett elérni, gondolom
azért, mert valaki éppen szerkesztette.)

Visszatérve az alapkérdésre, a minősítő versenyekre és minősítésekre,
megdöbbentett, amit nemrég egy listalevélből megtudtam a versenyengedélyek
témája kapcsán: aki Magyarországon meghonosította a lényegében a jelenlegi
módon történő rangsorpont számítást és ezek alapján történő minősítést,
ugyanaz a személy most azért nem váltja ki a versenyengedélyt, mert nem
akarja, hogy neki rangsorpontokat számoljanak.

A szeniorok közül sokan mások is jelezték már korábban e-mailben vagy a
beszélgetések során, hogy nem érdeklik őket a rangsorpontok. Engem viszont
érdekelnek, ha már mindenképpen kiszámításra kerülnek, tudni szeretném, hogy
milyen magas lécet tudok átvinni, és milyet verek le, bár látom, hogy
mennyire torzan tükrözik a képességeket ezek a rangsorpontok. Az utóbbin
talán lehet változtatni, ha őszintén megvitatjuk a kérdést.

Azt látom, hogy szenioroknál a legtöbb esetben azáltal lehet jó minősítési
rangsorpontot elérni, hogy jó rangsorpontot hozó versenyzők beneveznek és az
adott versenyen "elszállnak". Én például, úgy tűnik, az idei legjobb
pontértékemet épp a Herend Kupa városi futásán értem el, mivel az azonos
pályát futó legjobb hozott rangsorponttal rendelkező F60-as Ládi János és
Bacsó Attila hibáztak. A korábbi évekből is sok hasonló példát tudnék
említeni saját magamra és másokra vonatkozóan is. Az ilyen visszásságokat
nem küszöböli ki, hogy egyetlen legjobb rangsorpont kiesik az átlagolásból.
Ha viszont 1-nél több esne ki, akkor hány rangsoroló versenyt kellene
kötelezővé tenni a jelenlegi 6 helyett? - ez okozza a problémát. Azt hiszem,
hogy ezt a 6-os számot nem szabad növelni. A megoldást tehát máshol kell
keresni.

Üdvözlettel:
Kéri Gerzson