[Tajfutas] Friss információk az MTFSZ portálon az 5 fős váltóról

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2011. Május. 14., Szo, 00:27:02 CEST

Szia Karesz!

A mostani esetben egy kicsit nehéz kérdés, amiről írsz. Alapvetően hosszabb
pályákat szánnánk az 5 fős váltó résztvevőinek mi is, de akkor a várható
mezőny, jelentős részének valószínűleg fejlámpára lenne ezúttal szüksége,
hogy befejezze a váltót. Abban viszont nem vagyunk biztosak, hogy ezt
mindenki bevállalná most.

2 év múlva viszont biztos, hogy nem vállalkozunk másik futam megrendezésére
azonos napon az 5 fős váltóval, most ezt a szövetségi kapitány kérésére
vállaltuk be, mivel Veszprém Belvárosa egy olyan kuriózum terep idehaza,
amiről úgy gondoltuk, hogyha a válogató miatt felújításra kerül a térkép,
szervezünk egy csomó pontőrt, kirakjuk az SI-t, hadd élvezhesse más is az
élményt, ne csak az ifi és serdülő válogatottak.

Azért attól nem félek a mostani esetben, hogy 20 perces futásért kellene
átöltöznöd és utaznod (5 perces kilométer átlagot talán Thierry sem jönne
itt, bár ki tudja), de a kiírásnak megfelelően 25 perces győztes idő akár
még születhet is a legrövidebb pályán. Inkább az a helyzet, hogy a győztes
időkhöz a kiírásban egy kicsit hosszabb pályaadatok kerültek megadásra,
amire többen fel is hívták a figyelmemet. Átnéztem ezen illetve a szomszédos
terepen rendezett versenyek eredményeit, és az alapján is az derült ki, hogy
a győztes idők tartásához valamelyest csökkenteni kell a távokat. A
levelemmel pedig azt igyekeztem csak jelezni, hogy ne ijedjenek be nagyon a
vacillálók, mert a győztes idők tartásához a tervezett pályahosszakon
rövidítettünk valamelyest, így nem feltétlenül lesz szükség fejlámpára a
célba éréshez. Egyébként lehetnek 5 ember között olyanok is, akiknek tetszik
egy kemény 25 perces futás, ez atlétikában már a 10.000 méternek megfelelő
kategória, de egy kemény 5000 méteren is el lehet fáradni:-), meg olyanok,
akiknek a hosszabb, ezért is igyekeztünk többféle győztes idejű pályát
bevenni a kínálatba.

Természetesen megfontolandó, hogyha csak az 5 fős váltó kerül majd
megrendezésre az adott napon a legközelebbi alkalommal, akkor esetleg a most
tervezettnél magasabb győztes idejű és persze hosszabb légvonaltávú pályák
kerüljenek kitűzésre, könnyen lehet, hogy az élmezőny szívesen látna egy-egy
12-15 km-es pályát is a kínálatban. Mivel beültetted a fülembe a bogarat
lehet, hogy megpróbálunk majd lefolytatni egy internetes közvélemény
kutatást, hogy a magyar mezőny kb. milyen hosszúságú pályákat látna szívesen
egy 5 fős váltó repertoárjában.

Talán még annyit, hogy most bátran jelentkezz a váltódban a leghosszabb
pályára, akkor garantáltan nem 20 perces futásért kell majd átöltöznöd és
leutaznod Veszprémből a kb. 20 km-t!

üdv. Viktor

  _____